صفحه اصلی / اصناف / ارتقاء جایگاه و تعالی عملکرد جامعه اصناف سر لوحه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران باید باشد
ارتقاء جایگاه و تعالی عملکرد جامعه اصناف سر لوحه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران باید باشد

منتخب هیأت رئیسـه منتخب دوره هفتـم

ارتقاء جایگاه و تعالی عملکرد جامعه اصناف سر لوحه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران باید باشد

هیأت رئیسه دوره هفتم اتاق اصناف ایران، مهمترین هدف خود را، ارتقاء جایگاه و تعالی عملکرد جامعه اصناف کشور می داند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، محمود بنا نژاد به خبرنگار اتاق اصناف ایران گفت : مجموعه هیأت رئیسه منتخب دوره هفتم اتاق اصناف ایران با هماهنگی و انسجام به دنبال تحقق اهداف اعلام شده خود مبنی بر ارتقاء جایگاه اصناف کشور در تمامی عرصه ها خصوصاً حوزه اقتصاد و بهبود کیفی عملکرد اتاق اصناف ایران نسبت به دوره های گذشته است .
وی با تأکید بر اینکه حفظ و ارتقاء و انسجام اصناف نقش مهمی در تحقق اهداف از پیش تعیین شده خواهد داشت، ادامه داد: جمعیت اصناف کشور با سه میلیون واحد صنفی ۱/۳ جمعیت کشور را تشکیل می دهد، در این عرصه اتاق اصناف ایران به عنوان رأس هرم اصناف نقش مهمی در هماهنگی میان اتحادیه ها و اتاق های اصناف سراسر کشور به عنوان بدنه هرم با بخشهای دولتی و غیر دولتی در راستای احقاق حقوق حقّه خانواده اصناف کشور دارد، که هدف نهایی توسعه و پیشرفت اصناف کشور را به دنبال خواهد داشت .
بنا نژاد نقش ویژه اصناف در تمامی مقاطع تاریخی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص ۸ سال دفاع مقدس را مورد تحسین و به عنوان برگ زرین عملکرد این قشر مهم و تأثیر گذار عنوان کرد و ادامه داد: توجه به ظرفیت های بألقوه و بألفعل اصناف و بهره گیری از توانایی ها و نظریات کارشناسی خانواده صنوف، در پیشرفت و توسعه کشور و تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی، بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
منتخب هیأت رئیسه دوره هفتم، از مشکلات فراوان جامعه اصناف کشور سخن گفت و افزود : واگــذاری کار اصناف به اصناف و جلوگیـری از دخالت های بی منطق دستگاه های مختـلف و موازی کاری با تشکلهای صنفی تحت پوشش اتاق اصناف ایران، سرلوحه فعالیت هیأت رئیسه دوره هفتم اتاق اصناف ایران خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان رضوی به مشکلات مالی و امکانات محدود واحدهای بازرسی اصناف هم اشاره کرد و گفت : بدون شک انجام بهینه وظایف اصناف در نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات، نیازمند حل مشکلات فراوان این بخش و تأمین امکانات و ایجاد پشتوانه مالی مناسب؛ از مهمترین شروط دارا بودن نظارت مناسب بر بازار و احقاق حقوق اصناف و مصرف کنندگان است.
وی افزود: حل مشکلات واحدهای بازرسی اصناف در نظارت بر بازار، موجب سبک شدن بارکاری دولت و سایر مراجع نظارتی و قضایی می شود .
بنا نژاد اصلاح قانون نظام صنفــی را نیز از دیگر رئوس فعالیت هیأت رئیسه دوره هفتم خواند و گفت: اصلاح قانون نظام صنفی بر اساس شرایط نوین بازار و حل مشکلات اصناف در کنار بسترسازی ارتباط اتاق اصناف ایران با اتحادیه ها و اتاق های اصناف ، گام مهمی در سهیم سازی تمامی صنوف کشور در حل و فصل مشکلات جامعه اصناف خواهد بود ، در این عرصه بهره گیری از اتوماسیون و سیستم نوین ارتباطی گامی مهم در جهت بهره گیری از نظرات کارشناسان صنفی سراسر کشور در تمامی مسایل روز اصناف از جمله اصلاح قانون نظام صنفی خواهد بود.
وی افزود: نوین سازی عملکرد و فعالیت کمیسیون های اتاق اصناف ایران، هم می تواند در ارتباط موثر میان هیأت رئیسه و بدنه نمایندگان اتاق اصناف ایران تاثیرگذار باشد/ل

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.