صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / جوادی: خادم هیچوقت نظرش را تحمیل نکرد/ مشورت می‌دهیم اما تصمیم‌گیر نیستیم
جوادی: خادم هیچوقت نظرش را تحمیل نکرد/ مشورت می‌دهیم اما تصمیم‌گیر نیستیم

جوادی: خادم هیچوقت نظرش را تحمیل نکرد/ مشورت می‌دهیم اما تصمیم‌گیر نیستیم

عضو مستعفی شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه خادم هم مثل دیگر اعضای شورا فقط یک رای داشت و همیشه با روی خوش با پیشکسوتان برخورد می کرد گفت: امثال من و برزگر که نمی‌آییم حیثیت و آبروی ۵۰ ساله خود در کشتی را بفروشیم و بدون داشتن اختیار کار کنیم.

رسول خادم

ابراهیم جوادی در گفتگو با ایسنا، درباره سرانجام شورای فنی کشتی آزاد و اینکه آیا قرار است این شورا به کار خود ادامه دهد یا پس از سال ها فعالیت نقش تصمیم‌گیری خود را از دست بدهد، اظهار کرد: شورای فنی که منحل شد و همه ما نیز از سمت های خود استعفا دادیم.

وی درباره تماس حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی با برخی ازاعضای شورای فنی درباره انتخاب غلامرضا محمدی گفت: شورای فنی پیش از این نقش تصمیم‌گیری را داشت اما الان تماس می گیرند و مشورت میکنند. در اینباره هم با من تماس گرفتند که آیا صلاح می دانید این آقا را بیاوریم که من هم اعلام کردم انتخاب خوبی است و می تواند به نفع کشتی باشد. اما این موضوع حاکی از ادامه فعالیت شورا  مثل سابق نیست. قبلا شورا تصمیم گیر بود اما الان به عنوان پیشکسوت مورد مشورت قرار می گیرند. شما هم می توانید با هر فردی که دوست داشته باشید و او را صاحب تجربه بدانید مشورت کنید اما تصمیم گیری با خود شماست نه او.

دارنده ۴ مدال طلای جهان و برنز المپیک درباره هجمه‌های ایجاد شده علیه اعضای شورای فنی پس از نتایج ضعیف تیم ملی در رقابت‌های جهانی مجارستان و اینکه برخی معتقد بودند این شورا قدرت تصمیم‌گیری نداشته و فقط درخواست های خادم را تایید می کرده است، گفت: اول اینکه وقتی خادم مورد هجمه قرار گرفت و بدترین انتقادها از او شد، خود من اعلام کردم شورای فنی نیز در این نتایج سهیم است چرا که ما افراد را انتخاب کردیم. ما ۶ یا ۷ نفر بودیم که درباره مسائل فنی ساعت ها بحث می‌کردیم و در آخر نظر جمع مورد تایید قرار می گرفت. همه یک رای داشتیم و رسول خادم نیز فقط یک رای داشت نه بیشتر. پس درباره نتایج بدست آمده رسول فقط مقصر نبود ما هم مقصر بودیم.

وی افزود: من، برزگر و …که نمی آییم حیثیت خود را بفروشیم. مگر بعد از ۵۰ سال حضور در کشتی قبول می کردیم که هیچ اختیاری نداشته باشیم و هر چه خادم بگوید حرف نزنیم و قبول کنیم؟ هر وقت بحث کردیم نیتمان این بود که حق به حقدار برسد و حقی ضایع نشود. خادم خیلی به ما پیشکسوتان احترام می‌گذاشت، هر وقت با نظر او در موضوعی هم مخالفت می کردیم با خوشرویی قبول می کرد. اگر اینطور نبود الان که استعفا داده و رفته می‌گفتیم همه تصمیمات را خودش می گرفت و ما اختیاری نداشتیم و همه تقصیرها را گردن او می‌انداختیم. خادم هم مثل بقیه یک رای داشت و پس از بحث و بررسی در نهایت به نظر جمع احترام می‌گذاشت و هیچوقت نظرش را تحمیل نکرد، اگر اینچنین بود هیچوقت نمی‌ماندیم.

جوادی خاطرنشان کرد: جمع هیچوقت اشتباه نمی کند. ممکن است یک نفر تصمیمی بگیرد و اشتباه کند اما تصمیم جمعی شانس بیشتری برای موفقیت دارد. ما نفراتی جوان را فرستادیم که برای المپیک صاحب تجربه شوند. نفرات جوان ما مثل یخکشی تا ۳۰ ثانیه مانده به پایان از حریف کوبایی که قهرمان جهان بود ۸ بر ۶ پیش بود، پس توانایی بالایی دارد و در انتخاب او اشتباه نکردیم. یا مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم ۷ بر ۳ به قهرمان جهان باخت. این ها بار اولشان بود در این رقابت ها کشتی گرفتند و اصلا ما انتظاری از آن‌ها نداشتیم. ضمن اینکه ما کشتی گیرانی بهتر از این ها در این اوزان نداشتیم.

وی تصریح کرد: ما شانس کسب ۳ طلا در رقابت‌های جهانی داشتیم. اگر حسن یزدانی در کشتی اول به تیلور نمی خورد بدنش راه می‌افتاد و به احتمال ۹۰ درصد طلا می گرفت، یا پرویز هادی که قهرمانان جهان و المپیک را برد اگر مقابل گرجستان دچار اشتباه نمی‌شد حتما طلا می گرفت. کریمی هم اگر به حریف آمریکایی نمی‌خورد به فینال می‌رفت. درست است کشتی قهرمانی جهان است و همه خوب‌های دنیا حضور دارند اما یک وقت حقت این است به فینال برسی اما سوم می‌شوی.

جوادی در پاسخ به این سوال که اگر بار دیگر پیشنهاد شود حاضر است در شورای فنی حضور پیدا کند یا خیر، گفت: باید ببینیم رییس فدراسیون چه کسی می شود و آنوقت تصمیم بگیریم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که به نظرش رییس بعدی فدراسیون آیا بهتر است از جامعه کشتی باشد یا خیر، خاطرنشان کرد: رءیس بعدی باید از اهالی کشتی باشد تا این رشته و مشکلات آن را بخوبی درک کند. زمانی یزدانی خرم رییس فدراسیون بود اما چون از جامعه کشتی نبود مجبور بود با نفراتی دیگر مشورت کند بنابراین اینکه تصمیمات او خوب بود یا نه بستگی به این داشت که چه کسانی به او مشورت می دادند. اگر رییس فدراسیون از جامعه کشتی باشد به خوبی با مشکلات کشتی آشنا خواهد بود. همانطور که خادم با تمام زیر و بم‌های کشتی آشنا بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.