صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پژوهش‌های کاربردی نیاز اجباری دانشگاه‌ها باشد
پژوهش‌های کاربردی نیاز اجباری دانشگاه‌ها باشد

در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و رؤسای پارکهای فناوری منطقه ۵ مطرح شد

پژوهش‌های کاربردی نیاز اجباری دانشگاه‌ها باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: ارتباط بین دانشگاه‌ها با بخش اجرایی بیشتر شود.

پژوهش-گرنت-آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز محمد فیضیان در نشست مشترک معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و رؤسای پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور اظهار کرد: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور باید تبادل دیدگاه و همکاری‌های مشترک خود را برای انجام پژوهش‌های کاربردی در جهت رفع چالش‌ها و معضلات منطقه پنج کشور بیشتر کنند.

وی افزود: استان‌های منطقه پنج کشور دردها و چالش‌های مشترکی مانند موضوعات محیط‌زیست، جنگل‌ها، منابع آب، ریزگردها و زوال بلوط دارند.

فیضیان ادامه داد: برای رفع این گونه چالش‌ها باید پژوهش‌های کاربردی را تقویت و تلاش کنیم ارتباط بین دانشگاه‌ها با بخش اجرایی بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان برای تقویت پژوهش‌محوری کاربردی انجام شده است، از جمله این‌که دفتر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه به سطح مدیریت ارتقاء یافته و توانسته‌ایم مراکزی همچون مرکز رشد واحدهای فناور و مرکز آپا را راه‌اندازی کنیم.

معاون دانشگاه لرستان گفت: همچنین تجهیزات خوبی برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان خریداری و نصب شده که همگی این کارها در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه با بخش‌های صنعت و کارآفرینی استان لرستان بوده است.

فیضیان تصریح کرد: علم‌آموزی زمانی مفید است که منجر به حل چالش‌های جامعه شود. تحقق این مهم نیز نیازمند تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با جامعه است و همچنین باید همفکری بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان‌های یک منطقه، مثلاً استان‌های زاگرس‌نشین را بیشتر کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان اظهار کرد: در بخش پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز باید تلاش کنیم پایان‌نامه‌ها در جهت تحقیقات کاربردی متناسب با مشکلات و چالش‌های استانی تهیه شوند. پژوهش‌ها و تحقیقات، باید هم در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی دانشگاهی باشند و هم اینکه، بتوانند معضلات و چالش‌های منطقه‌ای و استانی را رفع کنند.

دکتر محمودرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان نیز در این نشست، گفت: در مراکز دانشگاهی باید مقاله‌محوری در راستای تلاش برای رفع چالش‌های منطقه‌ای و استانی باشد. استان‌های منطقه پنج کشور، دارای معضلات و چالش‌های مشترکی هستند که پژوهشگران و محققان دانشگاهی، باید با رویکرد رفع معضلات جامعه، پژوهش‌ها و تحقیقات خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: نیاز به پژوهش‌های کاربردی باید یک نیاز اجباری برای دانشگاه‌های ما باشد.

بر اساس این گزارش، حاضران در جلسه، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای تقویت هرچه بیشتر پژوهش‌های کاربردی بیان کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.