صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جهاد دانشگاهی عنصری تاثیرگذار در توسعه ملی است
جهاد دانشگاهی عنصری تاثیرگذار در توسعه ملی است

رییس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

جهاد دانشگاهی عنصری تاثیرگذار در توسعه ملی است

رییس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در توسعه انقلاب اسلامی و توسعه ملی عامل و عنصری تاثیرگذار بوده و هست، گفت: متاسفانه مسئولان آنچنان که باید از ظرفیت این نهاد بهره نبرده‌اند.

نظامدوست

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدجعفر نظامدوست، رئیس سابق جهاددانشگاهی استان مرکزی در آئین معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی استان که با حضور احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: فعالیت در نهاد جهاد دانشگاهی برای من افتخار بوده و هست و همواره علیرغم پیشنهاداتی که برای کار در دیگر مراکز داشته‌ام، جهاددانشگاهی را انتخاب کرده و ثابت قدم در مسیر پیشرفت این نهاد پیش رفته و منافع این نهاد را دنبال کرده‌ام.

وی با بیان اینکه این نهاد در استان مرکزی علیرغم تنگناها، کمبود بودجه و کمبود امکانات به خوبی رشد کرده است، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های این نهاد تاکید کرد.

نظامدوست یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان را برقراری ارتباط و تعامل مثبت با مجموعه مراکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: تلاش برای برقراری ارتباط موثر با مراکز دانشگاهی و فرهنگی، استانداری، نهاد نمایندگی رهبری و … در راستای رشد و پیشرفت این نهاد و دستیابی جهاددانشگاهی به اهداف بوده است.

وی با اشاره به روند ایجاد، رشد و توسعه جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: زمانی در ابتدای فعالیت، این نهاد به خوبی در استان شناخته نشده بود و مشکلات فراوانی پیش روی ما بود، حتی برخی مدیران استان، جهاددانشگاهی را نمی‌شناختند.

نظامدوست با بیان اینکه این نهاد در ابتدا در دانشگاه اراک که آن زمان تحت عنوان مدرسه عالی علوم شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد، گفت: جهاد دانشگاهی در آن زمان شرایط چندان مستقلی نداشت و کمتر می‌توانست در سطح جامعه و سازمان‌ها خود را نشان دهد، چراکه به نوعی به این دانشگاه محدود شده بود، اما در ادامه کار با فعالیت و پیگیری فراوان در مسیر رشد و توسعه حرکت کرد، در این مسیر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار داد و توانست در سطح استان در رشته‌ها و ابعاد مختلف به ارائه خدمات بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی همواره بر جهاد دانشگاهی حاکم بوده و هست، بیان کرد: این نهاد کمتر از ۱۰ درصد بودجه خود را از محل کمک دولت تامین کرده و بیشتر از ۹۰ درصد بودجه آن از محل درآمد حاصل از فعالیت‌های مختلف این نهاد تامین می‌شود؛ اما این نهاد به صورت صد در درصدی در خدمت مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرهنگ‌هایی که امروز بر کشور حاکم است، توسط جهاد دانشگاهی نهادینه شده است، افزود: این نهاد در برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی که تا آن زمان در کشور ارائه نشده بود، همچون دوره‌های آموزش رایانه جزو اولین‌ها بوده است. تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، تأسیس رویان، نهادینه‌کردن فرهنگ رسانه از مواردی است که جهاد دانشگاهی در آنها پیشتاز بود و ظرفیت‌سازی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.