صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / نقش کشورهای اسلامی در مخالفت با طرح آمریکا در محکوم کردن حماس
نقش کشورهای اسلامی در مخالفت با طرح آمریکا در محکوم کردن حماس

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد

نقش کشورهای اسلامی در مخالفت با طرح آمریکا در محکوم کردن حماس

یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید بر این‌که «کشورهای اسلامی نقش بسزایی  در مخالفت با طرح آمریکا در محکومیت حماس در سازمان ملل  دارند»،‌ گفت: قطعنامه‌های سازمان ملل به نفع فلسطین نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته‌اند.

حماس

عماد آب‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح آمریکا برای محکوم کردن حماس در سازمان ملل اظهار کرد:‌ ایالات متحده آمریکا امروز در یک زاویه تنها قرار گرفته و جامعه بین‌المللی رفتارهای ترامپ را محکوم می‌کند، البته وقتی از رفتارها و سیاست‌های ترامپ صحبت می‌کنم بحث این نیست که جامعه جهانی علیه ایالات متحده ایستاده بلکه جامعه جهانی مخصوصا اتحادیه اروپا علیه سیاست‌های ترامپ ایستاده و این سیاست‌ها منجر شده که ایالات متحده در انزوا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل وقتی این موضوع مطرح شد که ایالات متحده آمریکا می‌خواهد قطعنامه‌ای راعلیه حماس صادر کند، سازمان ملل و جامعه بین‌المللی به جای این‌که کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی  بایستند در مقابل آن‌ها قرار گرفته و حتی قطع‌نامه‌هایی را به نفع فلسطینی‌ها صادر کردند و همین مساله نشان می‌دهد که امروز تا چه اندازه آمریکا و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته‌اند.

وی همچنین در مورد نقش و تاثیر گذاری کشورهای اسلامی در سازمان ملل در برابر طرح آمریکایی‌ها علیه حماس گفت: قطعا کشورهای اسلامی چنین تاثیرگذاری را دارند، علیرغم این که برخی از رهبران کشورهای اسلامی متاسفانه دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و درصدد عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه تاکید کرد: جوامع اسلامی و حتی جوامع کشورهای عربی همه پشتیبان ملت فلسطین هستند و هنوز رژیم صهیونیستی را دشمن اول مسلمانان و اعراب می‌دانند و رهبران این کشورها علیرغم تلاش‌هایشان در مجامع بین‌المللی مجبور هستند برای راضی کردن جوامع اسلامی و عربی مواضعی را اتخاذ کنند که علیه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اختلافات درون کابینه رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: این اختلافات نشان می‌دهد مقاومت امروز دست برتر دارد و اگر خواسته باشیم سلاح‌ها و تسلیحات رژیم صهیونیستی را با مقاومت مقایسه کنیم شاید بتوانیم بگوییم تسلیحات نیروهای مقاومت ناچیز است، اما با همین تسلیحات کاری کردند که رژیم صهیونیستی و دولتش در شوک بزرگ قرار گیرد.

وی افزود:‌ به همین دلیل تمام کابینه رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است  و نتانیاهو و همسرش هم با عنوان اختلاس در دادگاه‌ها متهم هستند و خودشان شرایط نابسامانی دارند؛ بنابراین  اگر مقاومت مقتدرانه ملت فلسطین نبود، تا این حد نتانیاهو داخل رژیم صهیونیستی خوار و ذلیل نمی‌شد که بخواهند  او را به دادگاه کشانده و شاید هم زندانی‌اش کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.