صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / صدور حکم بازداشت برای سردبیر پیشین روزنامه جمهوریت ترکیه
صدور حکم بازداشت برای سردبیر پیشین روزنامه جمهوریت ترکیه

صدور حکم بازداشت برای سردبیر پیشین روزنامه جمهوریت ترکیه

ترکیه با صدور حکم بازداشت برای سردبیر پیشین روزنامه جمهوریت، این چهره مخالف اردوغان را که در آلمان به سرمی‌برد، به مشارکت در اعتراضات ضددولتی در سال ۲۰۱۳ متهم کرده است.

ترکیه خبرنگار.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان دوندار، سردبیر پیشین روزنامه جمهوریت ترکیه و از منتقدان اردوغان، پس از آن که در سال ۲۰۱۶ میلادی به خاطر مقاله‌ای که در آن ادعا می‌کرد ترکیه به گروه‌های افراطی در سوریه تسلیحات می‌دهد، محکوم شناخته شد، به آلمان فرار کرد. حکم بازداشت جدید علیه دوندار به تحقیقاتی در رابطه با پرونده عثمان کاوالا، فعال برجسته مدنی و تجاری مرتبط است. کاوالا بیش از یک سال است در زندان به سر می‌برد.

برخی منابع گفته‌اند، کاوالا اعتراضات ضد دولتی در سال ۲۰۱۳ را تأمین مالی کرده و با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ میلادی ارتباط داشته است اما این اتهامات از سوی او رد شده‌اند.

در همین حال، دوندار به تلاش برای افزایش تنش‌ها و تقویت مقاومت اعضای یک سازمان تروریستی در مقابل نیروهای امنیتی متهم شده است.

دوندار در پاسخ به اخبار منتشر شده از حکم بازداشتش، در توییتی نوشت: مفتخرم که با این معترضان همکاری داشته‌ام.

مناقشات بر سر پرونده کاوالا ماه گذشته به دنبال بازداشت ۱۴ فعال و استاد دانشگاه ترکیه‌ای به خاطر ارتباط داشتن با او افزایش یافته؛ اگرچه اکثر این ۱۴ تن کمی بعد از بازداشت آزاد شده‌اند.

این بازداشت‌ها با اعتراض جدی آمریکا، اتحادیه اروپا و جناح مخالف ترکیه مواجه شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سفر ماه سپتامبر به برلین فهرستی از اشخاصی را که آنکارا خواستار استرداد آنهاست، به آلمان داد که در بین آنها، نام دوندار نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.