صفحه اصلی / سیاسی / دولت / واکنش ظریف به ادعاهای جدید آمریکا درباره فعالیت موشکی ایران
واکنش ظریف به ادعاهای جدید آمریکا درباره فعالیت موشکی ایران

واکنش ظریف به ادعاهای جدید آمریکا درباره فعالیت موشکی ایران

وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای مقامات آمریکایی گفت: آنچه که واضح است این است که آمریکایی‌ها در این دولت و دولت گذشته اعتراف کردند که نه برجام و نه قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی افزود: خانم شرمن در سنا این موضوع را در دوره مذاکرات تایید کردند. برایان هوک هم همین اعتراف را داشته که قطعنامه ۱۹۲۹ ایران را مجبور می‌کرد که فعالیت موشکی ممنوع باشد اما قطعنامه ۲۲۳۱ آن هم درباره موشک به خصوص فقط تقاضا می‌کند. ما اصلا برنامه سلاح هسته‌ای نداریم ، موشکی را هم برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نمی‌کنیم. موشک‌های جمهوری اسلامی با توجه به اینکه نقطه زن هستند فقط برای سلاح متعارف طراحی شده است.

وزیر خارجه تاکید کرد: دیروز شورای امنیت حاضر نشد، ادعای بیجای آمریکا را تایید کند.

ظریف درباره بازگشت ناوهای آمریکا به خلیج فارس گفت: همیشه اعتقاد داشتیم حضور‌ خارجی‌ها در خلیج فارس مخل امنیت منطقه است .همین الان هم به آن معتقد هستیم اما جمهوری اسلامی با اقتدار از حاکمیت و‌ تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

وی خصوص همکاری اروپا با ایران در حوزه برجام نیز گفت: خبرهایی که هفته گذشته در سفرهایمان به بروکسل و ژنو شنیدیم این است که توافق‌های نهایی انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ثبت SPV (ساز و کار مالی) خواهیم بود. با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به محظ اطلاع پیدا کردن از هر تحولی می‌خواهند مانع اجرای آن شوند، اروپایی‌ها می‌خواهند این مرحله را به صورت محرمانه دنبال کنند تا به نتیجه برسند. بنابراین خودشان این مرحله را ادامه می‌دهند و وقتی به نتیجه رسیدند اعلام می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.