صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / خروج قطر از اوپک تاثیر منفی بر قیمت نفت نمی‌گذارد
خروج قطر از اوپک تاثیر منفی بر قیمت نفت نمی‌گذارد

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس:

خروج قطر از اوپک تاثیر منفی بر قیمت نفت نمی‌گذارد

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی معتقد است خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تاثیر منفی بر بازارهای جهانی نمی‌گذارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی کاظمی درخصوص خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تاثیر آن بر بازارهای جهانی گفت: قطر روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و بر این اساس سهم این کشور از سبد تولید نفت اوپک حدود ۲ درصد بیشتر نیست.
وی افزود: خروج قطر تاثیر جدی بر قیمت و میزان تولید اوپک ندارد، اما در شرایط کنونی که کشورهای عضو درپی اتحاد بیشتر هستند این اقدام می‌تواند تاثیر منفی در بین اعضا بر جای گذارد.
رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قطر هم اکنون بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این مهم در حالی است که مسئولان این کشور یکی از اهداف خروج خود از اوپک را تمرکز بر تولید گاز طبیعی مطرح کرده‌اند.
کاظمی عنوان کرد: قطر در فروش گاز طبیعی باید خود را به عنوان یک صادرکننده مطمئن به دنیا معرفی کند، از این رو خروج از اوپک می‌تواند به جایگاهش لطمه بزند.
وی با اشاره به این‌که تاکنون برخی از اعضای اوپک از این گروه خارج شده‌اند، اما پس از مدتی به آن بازگشته‌اند، گفت: به نظر می‌رسد باوجود ادعاهای مقام‌های قطری مبنی بر برنامه‌ریزی راهبردی برای خروج از اوپک، اما در آینده این کشور مجددا با دیگر کشورهای این گروه هم‎پیمان خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.