صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حساب‌گری‌های رژیم صهیونیستی و بین‌المللی مانع از جنگ‌افروزی تل‌آویو می‌شود
حساب‌گری‌های رژیم صهیونیستی و بین‌المللی مانع از جنگ‌افروزی تل‌آویو می‌شود

/گزارش/

حساب‌گری‌های رژیم صهیونیستی و بین‌المللی مانع از جنگ‌افروزی تل‌آویو می‌شود

با وجودی که ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام حالت آماده‌باش نظامی در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان، عملیاتی را برای کشف "تونل‌های هجومی" حزب‌الله آغاز کرده اما با توجه به شکست‌هایی که اسرائیل در جنگ‌های گذشته خود به دست آورده، احتمال وقوع جنگ در مرزهای لبنان بعید به نظر می‌رسد.

عملیات سپر شمال

به گزارش کسب و کار نیوز، سایت النشره در گزارشی آورده است: عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به “سپر شمال” به داخل لبنان کشیده نمی‌شود بلکه از داخل اراضی اشغالی تا مرزها را شامل می‌شود، هدف از این عملیات جست‌وجوی تونل‌هایی است که به خصوص پس از تهدیدهای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره حمله به الجلیل در جنگ‌های آتی، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

از صبح روز سه شنبه چهار مورد حفاری روبروی شهرک کفرکلا و مسیر کفرکلا – العدیسه آغاز شده اما عملیات حفاری مساله‌ جدیدی نیست بلکه مساله جدید شایعات رسانه‌ای است که با این اقدام ارتش این رژیم همراه شده است.

خبر آغاز عملیات نظامی توسط رژیم صهیونیستی در مرزها با لبنان چند ساعت پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بروکسل رسانه‌ای شد. خبرها حاکی از آن است که تل‌وآیو واشنگتن را در موقعیت عمل قرار داده تا مانع از هرگونه ماجراجویی در جبهه اسرائیل و لبنان شود.

این در حالی است که پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از دولت تل‌آویو اعلام کرده بودند، در نشست سیزدهم نوامبر، کابینه تصمیم گرفت عملیات گسترده‌ای در غزه آغاز نکرده و به مساله تونل‌ها در مرزهای شمالی بپردازد اما آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق اسرائیل موضع عکس داشت و معتقد بود ارتش اسرائیل می‌تواند غزه را مورد هدف قرار دهد و بعد هم به تونل‌های لبنان بپردازد.

در حالی که در برخی محافل لبنان هشدارهایی درباره امکان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان شنیده می‌شود، منابع سیاسی می‌گویند، این احتمال همچنان به قوت خود باقی است اما اطلاعاتی عملی درباره حمله وجود ندارد، به ویژه اینکه سخنگوی ارتش این رژیم گفته اطلاعات مربوط به عملیات محرمانه ماند و ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم وجود تهدید فوری، به ساکنان جهت رفتن به پناهگاه‌ها هشدار نداد و دولت تل‌آویو هم تصریح کرده واکنشی علیه عملیات سپر شمال دریافت نکرده است.

از نظر این محافل، طرف اسرائیلی در حال حاضر در جایگاهی قرار ندارد که به غزه یا سوریه یا لبنان حمله کند چرا که خودش را در جنگ باز در جبهه‌های مختلف می‌بیند و از طرفی هم حتی از حمله به یکی از این جبهه‌ها عاجز است.

محافل لبنان معتقدند، موارد بسیاری وجود دارد که تل‌وآیو قبل از دست زدن به هر حمله‌ای باید آنها را در نظر بگیرد، به ویژه شکست‌هایی که در اثر جنگ سی و سه روزه ۲۰۰۶ و جنگ غزه ۲۰۰۸ به دست آورده همچنان در اذهان ملت‌ها باقی مانده است و در نتیجه در حال حاضر نگرانی درباره حمله رژیم صهیونیستی وجود ندارد مگر اینکه آمریکا به دنبال تشدید تنش در منطقه باشد؛ مساله‌ای که در سایه حضور روسیه در سوریه و تلاش‌ها برای بستن پرونده جنگ یمن بعید به نظر می‌رسد.

اما در خصوص حزب‌الله، این حزب اعلام کرده که در مقابله با هرگونه حمله اسرائیل به لبنان آمادگی کامل داشته و دارد و همانطور که قبلا تهدید کرده در پاسخ به هرگونه حمله‌ای تردید نخواهد کرد، مقاومت با جدیت با تهدیدهای اسرائیل برخورد می‌کند زیرا “خیانت” از بارزترین ویژگی رژیم صهیونیستی است.

مساله خنده‌دار این است که دولت رژیم صهیونیستی از نقض قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ توسط لبنان دم می‌زند در حالی که خود هر روز در آسمان این کشور می‌چرخد، اسرائیل قبلا از سازمان ملل به خاطر ضعیف بودن لبنان درخواست کمک نکرده بود اما امروز می‌داند که حمله به لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.