چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تلاش برای دریافت مجوز دوره‌های کارشناسی ارشد فنی مهندسی

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خوزستان:

تلاش برای دریافت مجوز دوره‌های کارشناسی ارشد فنی مهندسی

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خوزستان با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه‌های قدیمی نسبت به این دانشگاه گفت: در گذشته رشته‌های دانشگاه پیام نور عمدتا حول محور علوم انسانی و علوم پایه بودند اما در سال‌های اخیر در حوزه فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم جدید فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم.

هنرستان-کاردانش- فنی و حرفه ای- هنرستان دهژخترانه-هنرستان پسرانه

به گزارش کسب و کار نیوز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان اظهار کرد: چند روز پیش از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش، اولین مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور استان در واحد اهواز و با مجوز پارک علم و فناوری خوزستان افتتاح شد.

وی افزود: یک تیم بسیار مجرب از اعضای هیات علمی و دانشجویان پیام نور استان تعیین شدند و به جد پیگیر امور غرفه بودند و یکی از بهترین غرفه‌های نمایشگاه پژوهش را دایر کردیم. در این غرفه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در چند سال اخیر به نمایش گذاشته شد. چیزی که شاید برای جامعه دانشگاهی استان قابل توجه باشد این است که دانشگاه پیام نور ۳۱ مرکز و واحد در استان دارد؛ در واقع ما بیشترین شعب دانشگاهی را در سراسر استان داریم که این واحدها به جامعه آموزش عالی استان کمک کرده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خوزستان تصریح کرد: همه این واحدها در هفته پژوهش فعال هستند. تعداد قابل توجهی از آن‌ها مستقیما از طرف استانداری و فرمانداران محل به عنوان دبیران برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش انتخاب شده‌اند. آنچه که حائز اهمیت است این است که حوزه رشته‌ها و گستره فعالیت‌ها در دانشگاه پیام نور بسیار متنوع است؛ یعنی قریب به چند صد رشته محل در دانشگاه پیام نور خوزستان داریم.

مروج خاطر نشان کرد: در دانشگاه پیام نور خوزستان چندین اختراع داشتیم. چند مورد از دستگاه‌های ما به دلیل حجم و وزن بالا و فضای محدود غرفه‌ها قابلیت نمایش در این نمایشگاه را نداشتند. چند دستگاه نیز در زمینه فناوری‌های خورشیدی، برقی و کشاورزی در دانشگاه پیام نور ساخته شده اند.

وی تصریح کرد: تا چند سال پیش رشته‌هایی که در دانشگاه پیام نور داشتیم، عمدتا حول محور علوم انسانی و علوم پایه بودند اما در سال‌های اخیر در حوزه فنی مهندسی، علوم جدید، کشاورزی و هنر فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم. حتی در حال اخذ مجوز کارشناسی ارشد این رشته‌ها هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خوزستان ادامه داد: آنچه که درباره این رشته‌ها خیلی مهم است این است که دستاوردهای این رشته‌ها به صورت فیزیکی قابل مشاهده هستند، در حالی که شاید دستاوردهای علوم انسانی تنها در قالب یک مقاله یا گزارش ارائه شوند که البته در نوع خود ارزشمند است ولی اختراعات و اکتشافات به این رشته‌های جدید مربوط می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.