صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / اختصاص اعتبار به طرح بازنگری محتوای موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بجنورد
اختصاص اعتبار به طرح بازنگری محتوای موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بجنورد

اختصاص اعتبار به طرح بازنگری محتوای موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بجنورد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به‌منظور اجرای طرح بازنگری در محتوای موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بجنورد خبر داد.

گردشگری خراسان‌شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، «علی مستوفیان» با بیان این‌که وجود موزه به‌عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است، اظهار کرد: محتوای موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان، بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: این بازنگری و به روزرسانی محتوا در قالب دسترسی‌ها، شیوه‌های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی و… است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی هم‌چنین از بهسازی سیستم حفاظتی مجموعه عمارت مفخم بجنورد خبر داد و گفت: طرح بهسازی سیستم حفاظتی این مجموعه با توجه به اهمیت آن، با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

مستوفیان یادآور شد: سیستم حفاظت الکترونیک و ترمیم و ایجاد سیستم‌های حفاظتی مورد نیاز در کنار سایر اقدامات مرمتی لازم در جهت ارتقاء مجموعه عمارت مفخم ادامه می‌یابد.

عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان‌شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.