صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده‌ها در افزایش فعالیت‌های دانشجویی+فیلم

در آستانه روز دانشجو مطرح شد

تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده‌ها در افزایش فعالیت‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای تشویق دانشجویان در حضور در انواع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌ها نقش موثری دارند، گفت: دانشگاه‌ها به دانشجویان برای افزایش مشارکت در فعالیت‌های دانشجویی کمک کنند.

بازدید وزیر علوم از ایسنا

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به رویکرد وزارت علوم در خصوص روز دانشجو و فعالیت‌های سیاسی دانشجویان اشاره و اظهار کرد: هر ساله خوشبختانه برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌ها به بهانه روز دانشجو در ماه دانشجو – من آذر را ماه دانشجو می‌نامم- برگزار می‌شود. در واقع با توجه به تعدد و تراکم برنامه‌هایی که دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌کنند و این برنامه‌ها در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … برگزار می‌شود، یک حرکت و جنبش بسیار خوبی را در بین دانشجویان شاهد هستیم که در کنار مشغله‌های درسی نگاه و تفکرات آنها را در مورد مسائل کشور در زمینه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویان در آذر ماه و روز دانشجو فرصتی را فراهم می‌کند تا آنها به بهانه‌های مختلف پای صحبت اساتید و صاحب نظران مختلف بنشینند و قطعا این یکی از برکات است و برای نسل جوانی که آینده کشور در دست آنهاست فرصت مغتنمی را فراهم خواهد کرد و ما باید کمک کنیم این شرایط به خوبی با آرامش خاطر فراهم شود.

وزیر علوم در خصوص دلایل بی‌تفاوتی یا بی انگیزگی دانشجویان برای حضور در انواع فعالیت‌های دانشجویی و سیاسی گفت:‌ خوشبختانه بالا بودن تعداد دانشجویان در دانشگاه ها، دانشجویان فعال نیز زیاد داریم اما شاید گاهی این بحث صورت می‌گیرد که جمعیت کمتری از دانشجویان ما در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شرکت می‌کنند که بخشی به شرایط اجتماعی و نسل جدید و اینکه خانواده‌ها تمام تلاش خود را گذاشته‌اند که درس بخوانند و از دوران کودکی کمتر برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی تشویق شدند. طبعا این عادتی که در بین آنها شکل گرفته در دوره دانشجویی نیز تاثیرگذار خواهد شد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: قطعا دانشگاه‌ها کمک خواهند کرد تا فرصت فراهم شود که دانشجویان حضور بیشتری در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مراسم روز دانشجو هر دانشگاهی که دعوت شوم در آن دانشگاه حضور پیدا می‌کنم؛ اما با توجه به اینکه رئیس جمهور در این هفته به سفر استانی خواهند رفت بنابراین ممکن است در یکی از دانشگاه‌های استان محل سفر رییس جمهور حضور پیدا کنم.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.