صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پیشنهادهای یک نماینده مجلس برای همدلی در شرایط فعلی
پیشنهادهای یک نماینده مجلس برای همدلی در شرایط فعلی

پیشنهادهای یک نماینده مجلس برای همدلی در شرایط فعلی

عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در مورد راهکارهای مقابله با شرایط تحریمی و ایجاد همدلی پیشنهادهایی را ارائه داده است.

عبداالله حاتمیان

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای مقابله با شرایط فعلی تحریم  و ایجاد وفاق بیشتر در کشور پیشنهاد داد: من اگر جای دولتمردان بودم، از آقای خاتمی خواهش کرده و از ایشان را به عنوان بازیکن آزاد در بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها حمایت می‌کردم. ایشان را در مجامع بین‌المللی و در مجامع اندیشمندان می‌فرستادم تا تصویر خوبی از ایران ترسیم کرده و ارتباطات غیرسیاسی با دنیا را افزایش دهد. ما ناچاریم سفیرهای غیرسیاسی داشته باشیم. بهترین سفیر غیرسیاسی که امتحان خود را پس داده است، ایشان است.

وی افزود: دومین کاری که می‌کردم، این بود که تمام کسانی که جرم قابل توجهی ندارند را عفو عمومی می‌دادم؛  مثلا شخصی وجود دارد که کار خاصی انجام نداده است و به دلایلی در دوره‌ای از ایران تابعیتی گرفته و به خارج رفته است. امروز این افراد ترس از بازگشت دارند. ما باید درهای ایران را برای همه ایرانیان باز کنیم. ما در دنیا ایرانیان ثروتمندی داریم که می‌توانند در شرایط فعلی به ما کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که «ما جزیره‌ای جدا از دنیا نیستیم» اظهار کرد: ما باید پروتکل‌های دنیا را بپذیریم و در کنوانسیون‌ها حضور یابیم. این‌که ما خود را از دنیا جدا می‌بینیم و در FATF و … نیستیم، در حال تصور منافع‌مان در تضاد با دنیا هستیم. ما نمی‌توانیم منافع‌مان را در تضاد با دنیا تصور کنیم.

نماینده مردم درگز ایران را از مدافع‌ترین کشورها در حقوق بشر دانست و افزود: ایران کشوری است که اکثر اقلیت‌های آن نمایندگانی در مجلس دارند. با یک نگاه اکثریتی متوجه می‌شویم که مثلا اقلیتی با ۲۰۰۰ نفر یک نماینده در مجلس دارد. این یعنی ما حقوق اقلیت‌ها را رعایت می‌کنیم و زبان گفتن چنین مسائلی را نداریم. در واقع روابط عمومی ما در دنیا ضعیف است. ما نمی‌توانیم چهره واقعی ایران را نشان بدهیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی ایران گفت: افتخار داشتن و نوشتن اولین منشور حقوق بشر برای ایران است. ما باید با تاریخ خود آشتی کنیم. ترکیه را ببینید که از گردشگری چندین برابر درآمد ایجاد می‌کند. اگر ما تاریخ خود را تبلیغ و به روز نکنیم، موفق نمی‌شویم.

وی در پایان گفت: در مورد تاریخ ما می‌گویند آن‌ها مسلمان نبوده‌اند. خب نبوده باشند. مگر همه جای دنیا ایدئولوژی‌های قبل از خودشان را از بین می‌برند؟ ما باید با تاریخ و هویت خود آشتی کنیم و ملت را در تضاد با مذهب قرار ندهیم. من این روزها مشاهده می‌کنم که یک نفر طرفدار جمهوریت شده و اسلام را تضعیف می‌کند. یا گروهی دیگر طرفدار اسلامیت شده و با اره ریشه جمهوریت را می‌برد. این تضادها، تضادهای هزینه‌زایی است. بزرگترین نیاز کشور در شرایط فعلی همدلی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.