به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،حجت نظری، درباره اختلافنظر پلیس و شهرداری در مورد بازگشایی مسیرعابر پیاده چهارراه ولیعصر ، گفت: فضای شهر متعلق به همه اقشار جامعه است و اگر میخواهیم شهر تهران برای همه دسترس پذیر باشد باید امکان حضور تمامی شهروندان را در سطح جامعه فراهم کنیم و طبیعتا در این شرایط است که شهری پویا با مشارکت شهروندان خواهیم داشت.
رییس ستاد توان افزایی سمنهای شهر تهران با بیان اینکه توانیابان به دلیل مشکلات مختلف امکان حضور مستمر در جامعه را نسبت به سایرین ندارند، گفت: توانیابان جزوی از جمعیت تهران هستند، آنها هم مانند سایر شهروندان عوارض و مالیات پرداخت می کنند و سهمشان از شهر با دیگر اقشار جامعه باید برابر باشد، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا راههای تسهیل و امکان تردد در تمام فضاهای شهری و استفاده از تمام امکانات شهری برایشان فراهم شود.
وی با اشاره به افتتاح بوستانی در منطقه ۱۴ برای توان یابان و معلولان اظهارکرد: متاسفانه باید بگویم که تلاش برای دسترس پذیر کردن تهران برای همه افراد، در تمام سطح شهر انجام نمی شود و میبینید که معلولان برای تردد در سطح شهر مشکلات عمدهای دارند.
نظری با اشاره به دیدارهای مختلف با انجمنهای فعال در حوزه حقوق معلولان گفت: سال گذشته که کمپین” شهر همه” را به راه انداختیم، با تعدادی از اعضای یکی از انجمنهای فعال در حوزه حقوق توانیابان به چهارراه ولیعصر رفتیم و آنان خواستار فراهم شدن امکان تردد آسان در این منطقه بودند. تصور کنید یک معلول ویلچر نشین در ضلع جنوب شرقی (پارک دانشجو) قرار دارد و می خواهد به ضلع شمال غربی برود، چطور می تواند با توجه به نبود آسانسور، بسته بودن نردهها و… از خیابان عبور کند؟ مگر اینکه مجبور باشد مسافتی چند صد متری را طی کرده و نردهها را دور بزند! آیا این شرایط برای توان یابان در حالی که میخواهیم شهر در دسترس پذیر ایجاد کنیم درست است؟.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه چهارراه ولیعصر یکی از مهمترین و پرترددترین تقاطع ها در تهران است، اظهارکرد: نباید کاری کنیم که حضور در یکی از مهمترین تقاطع ها و فضاهای شهر برای یک توانیاب دردناک باشد، اتفاقا باید فضایی را فراهم کنیم که آنها بتوانند حضور فعالتری در جامعه و فضای شهری داشته باشند، بنابراین فکر میکنم که بستن نردهها در چهارراه ولیعصر مشکلی را حل نمیکند. میتوان نردهها را برداشت و بر ای تسهیل عبور و مرور، چراغ عابر پیاده را فعال کرد، یا با حضور یک یا دو مامور، فرهنگسازی در تردد ایجاد کرد.
انتهای پیام