صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صدور مجوز جذب دانشجو در مراکز منوط به ایجاد فضای کار است
صدور مجوز جذب دانشجو در مراکز منوط به ایجاد فضای کار است

معاون دانشگاه علمی کاربردی:

صدور مجوز جذب دانشجو در مراکز منوط به ایجاد فضای کار است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: صدور مجوز جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی منوط به ایجاد فضای کار است.

بازدید شهردار تهران از مرکز پرسیس‌ژن و کسب و کار نوین

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان، دکتر پیش‌بین در جمع دبیران شورای تعامل مراکز علمی کاربردی این استان، اظهار کرد: خوشبختانه لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن‌ها بهره برد و از این پتانسیل‌ها در جهت ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی ادامه داد: دبیران شورای تعامل باید سخنگوی دانشجویان باشند و دغدغه‌های آنان را پیگیری کنند که خوشبختانه در مراکز علمی کاربردی لرستان شاهد این قضیه هستیم.

پیش‌بین تصریح کرد: ما می‌خواهیم دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مطالبه‌گر باشند و اگر خلاف این قضیه اتفاق بیفتد، نشانه ضعف مسئولین دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با بیان این‌که برای اولین‌بار در دوره گذشته اساتید این دانشگاه از طریق فراخوان جذب شدند، افزود: ۴۸ هزار نفر در آن فراخوان شرکت کردند و ۸ هزار نفر از آنان در پروسه جذب، گزینش شدند و مجوز تدریس دریافت کردند.

وی افزود: سوابق و مدارک شرکت‌کنندگان در فراخوان جذب مدرسی که در سال‌جاری و اخیرا اعلام شد، در حال بررسی است تا افراد دارای صلاحیت بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند.

پیش‌بین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اولین بار ۵۱ مرکز آموزش علمی کاربردی کشور در شورای گسترش، مجوز گسترش گرفتند که پیگیری برای صدور این مجوز برای دیگر مراکز در حال انجام است.

این مسئول با تاکید بر لزوم تاسیس مراکز دانشگاه علمی کاربردی در جوار مراکز صنعتی، خاطرنشان کرد: این مراکز باید در کنار کارخانه‌ها و صنایع ایجاد شوند و در راستای جامه عمل پوشاندن به این قضیه، مهر سال‌ آینده تنها به مراکزی که بتوانند محیط و فضای کار در جوار صنعت ایجاد کنند، مجوز جذب دانشجو داده می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار تاسیس می‌شوند، اظهار کرد: علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که شورای برنامه‌های درسی آن در داخل دانشگاه برگزار شده و به راحتی می‌توان درس‌ها را جابه‌جا و سر فصل‌های جدیدی را تعریف کرد.

پیش‌بین افزود: برای اولین بار در سراسر کشور در تمام استان‌ها جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در حال برگزاری است و هدف از این کار این است که هویت دانشجویان در این دانشگاه شکل بگیرد تا در آینده تصمیم‌گیرندگان خوبی برای جامعه و مراکز علمی کاربردی باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.