صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حزب دموکرات کردستان عراق مسرور بارزانی را نامزد پست نخست‌وزیری دولت اقلیم اعلام کرد
حزب دموکرات کردستان عراق مسرور بارزانی را نامزد پست نخست‌وزیری دولت اقلیم اعلام کرد

حزب دموکرات کردستان عراق مسرور بارزانی را نامزد پست نخست‌وزیری دولت اقلیم اعلام کرد

حزب دموکرات کردستان شایعات درباره وجود درگیری در داخل خانواده بارزانی بر سر نامزدی پست نخست وزیری دولت اقلیم کردستان را تکذیب و پیشنهادات خود برای ریاست دولت و پارلمان اقلیم را اعلام کرد.

مسرور و نیچروان بارزانی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه الحیاه، محمد شاکر محمد، معاون حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی گفت، حزبش همچنان به گفت‌وگو با طرف‌های پیروز در انتخابات با هدف توزیع پست‌ها در دولت جدید ادامه می‌دهد و شایعات درباره اختلافات در داخل حزب پیرامون معرفی نامزد برای سمت نخست وزیری صحت ندارد، انتخاب نامزد برای این پست در گرو نظرات رهبران حزب است و همه به نظرات آنها پایبند هستند در نتیجه در میان بارزانی‌ها هیچ اختلافی وجود ندارد و اختلافات داخل احزاب دیگر و پیرامون تقسیم پست‌هاست.

وی درباره دوره نخست وزیری نیچروان بارزانی گفت: این مساله مطرح شده و نامزد شدنش در گرو نظرات رهبران حزب است. شریکان ما که در انتخابات پیروز شدند میزان مطالبات خود را برای کسب پست‌ها بالا بردند در حالی که حزب دموکرات معتقد است، مساله انتخابات عامل تعیین کننده در تعیین تکلیف توزیع پست‌های وزارتی و غیر آنهاست.

یک منبع آگاه به روزنامه الحیاه گفت، مسرور بازرانی، مشاور امنیت اقلیم کردستان شانسی برای پست نخست وزیری ندارد و همگی درباره تمدید دوره نیچروان بارزانی توافق نظر دارند.

اما محمود محمد، سخنگوی حزب مذکور امروز (دوشنبه) اظهار کرد، معاون اول ریاست حزب یعنی نیچروان بارزانی برای پست ریاست اقلیم و مسرور بارزانی برای ریاست دولت جدید اقلیم از طرف حزب نامزد شده‌اند.

این سخنگو افزود: ما طی روزهای آینده با طرف‌های سیاسی در اقلیم بررسی درباره تشکیل دولت جدید اقلیم را آغاز می‌کنیم و رهبری حزب تصمیم به تشکیل کمیته‌ای در این باره گرفت.

پیشتر منابعی به وجود اختلافات در داخل حزب به دلیل رقابت شدید بر سر پست نخست وزیری میان نیچروان و مسرور بارزانی اشاره کرده بودند و همین رقابت موجب تاخیر در اعلام نامزد حزب دموکرات برای پست نخست وزیری اقلیم به عنوان فراکسیون بزرگتر در پارلمان کرد شده است.

گفتنی است مسرور در حال حاضر مشاور امنیت نیروهای آسایش است و علاوه بر کنترل بر سازمان‌های امنیتی در منطقه، سیستم مالی و امنیتی بزرگی را در اختیار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.