صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تکمیل و بازسازی ۹۲۹ مسکن مددجویی در سیستان و بلوچستان
تکمیل و بازسازی ۹۲۹ مسکن مددجویی در سیستان و بلوچستان

تکمیل و بازسازی ۹۲۹ مسکن مددجویی در سیستان و بلوچستان

‌مدیرتامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۸ ماهه نخست سال‌جاری ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به منظور ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بازسازی ۹۲۹ مسکن مددجویی در سطح استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است‌.

مسکن

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌مجید نجفی‌ با بیان این مطلب افزود: تامین مسکن نیازمندان براساس برنامه ششم کمیته امداد، سیاست‌های ابلاغی مصوب هیات امناء با موضوع خدمات مسکن مددجویان و با رویکرد مشارکت در تامین منابع مالی از طریق کمک‌های بلاعوض کمیته امداد ، تسهیلات قرض الحسنه ، استفاده حداکثری از تسهیلات کم بهره بانکی، صدقات، مشارکت مددجویان، مشارکت خیران و بهرمندی از ظرفیت حامیان خیر در تامین هزینه‌های خدمت مسکن مددجویی در دست اقدام است‌.

وی بیان کرد: در هشت ماهه نخست سال‌جاری شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به منظور ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بازسازی ۹۲۹ مورد مسکن مددجویی در سطح استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است‌.

مدیرتامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال جاری اعتبارات اختصاص یافته به دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان برای ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان است‌.

نجفی یادآور شد: همچنین کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری، ساخت مجتمع های مسکونی مددجویان شهری و روستایی، کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان در مناطق عادی و محروم، بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان روستایی در قالب تفاهمنامه با بنیاد مسکن، کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی، طرح مهاجرت و بازگشت مددجویان از شهر به روستا از جمله برنامه ‌های تامین مسکن مددجویی در سالجاری است‌.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اغلب روستا‌های این استان و بعضا در شهرها به دلیل نداشتن سرویس بهداشتی مناسب از سرویس بهداشتی به صورت مشترک چندین خانوار استفاده می‌کنند؛ برنامه ریزی‌های لازم برای ساخت سرویس بهداشتی در این مناطق در دست اقدام است‌.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان گفت: یکی دیگر از خدمات ارائه شده در قالب ساخت فضاهای جانبی به مددجویان تحت حمایت بوده که در سال ۹۶ تعداد ۱۵۴ با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و در سال جاری تعداد ۲۲۰ مورد با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است که تاکنون تعداد ۱۸۹ مورد با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده است‌.

نجفی افزود: در این رابطه ‌علاوه بر نظارت بر مسکن مددجویان در زمینه طراحی‌، احداث و تعمیرات ساختمان های اداری و حمایتی  شامل خوابگاه‌های دانش آموزی، کانون فرهنگی، مامور سراها و منازل ساختمانی ‌نیز ‌در دستور کار این حوزه قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.