صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توافق نفت در برابر غذا بین ایران و کره‌ جنوبی صحت ندارد
توافق نفت در برابر غذا بین ایران و کره‌ جنوبی صحت ندارد
توقف صادرات نفت ایران غیرممکن است

سخنگوی وزارت امور خارجه:

توافق نفت در برابر غذا بین ایران و کره‌ جنوبی صحت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در برخی رسانه‌ها مطالبی درباره امضای قرارداد نفت در برابر غذا بین ایران با کره‌ جنوبی مطرح شده است که این موضوع را تکذیب می‌کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، ۱۲ آذرماه) در نشست خبری و در پاسخ به این پرسش که ابهام‌هایی درباره کانال مالی بین ایران و اروپا از قبیل نفت در برابر غذا و تعیین میزبانی وجود دارد، گفت: درباره موضوع میزبانی هنوز زود است قضاوت کنیم.
وی افزود: مباحثی در میان کشورهای اروپایی وجود داشته است و برخی کشورها این امکان را نداشتند که میزبانی را عهده‌دار شوند و برخی دیگر نیز اعلام آمادگی و این موضوع را با ما مطرح کرده‌اند، منتظر می‌مانیم تا روند تکمیل و قطعی شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: فشار آمریکا به کشورها جدی است و این موضوع پیچیدگی‌هایی دارد، اما اراده دیده شده در کشورهای اروپایی مثبت است و تصور می‌کنم در حال یافتن راهکارهایی برای استقرار سازوکارهای مناسب هستند.
قاسمی عنوان کرد: نگاه ما خوشبینانه است و امیدواریم این روند به‌خوبی پیش رود، همچنین شایعه‌پراکنی و گفتارهای غلط از قبیل نفت در برابر غذا که از کانون‌های مشخصی بیان می‌شود زیربنایی ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.