صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تحقق کسب ۳ درصد بازار جهانی با حمایت از تجاری‌سازی محصولات زیست‌فناوری
تحقق کسب ۳ درصد بازار جهانی با حمایت از تجاری‌سازی محصولات زیست‌فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی عنوان کرد

تحقق کسب ۳ درصد بازار جهانی با حمایت از تجاری‌سازی محصولات زیست‌فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از پایه‌های اصلی تحقق کسب سه درصد از بازار جهانی، حمایت از تجاری‌سازی محصولات زیست فناوری است.

زیست فناوری

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص برنامه‌های حمایتی این ستاد، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای کسب سه درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری در کشور»، «هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست فناوری»، «کمک به ارتقای سطح علمی و فناوری به منظور کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی» از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی است.
وی افزود: مباحث اقتصاد دانش بنیان در حوزه زیست فناوری را ستاد مشخص می کند، در ابتدا اولویت ها مشخص می‌شوند و با در نظر گرفتن اولویت‌ها، کار پیش می‌رود که برای امسال نیز این اولویت‌ها تعیین شده است.

به گفته قانعی، شرکت‌های دانش بنیان در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند.

طبق اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی ادامه داد: ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، توسعه کسب‌وکار  و افزایش ارزش افزوده این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.