پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید فرمانده سابق ناتو بر تحریم‌ دیپلماتیک عربستان در پرونده خاشقجی
تاکید فرمانده سابق ناتو بر تحریم‌ دیپلماتیک عربستان در پرونده خاشقجی

تاکید فرمانده سابق ناتو بر تحریم‌ دیپلماتیک عربستان در پرونده خاشقجی

فرمانده ارشد سابق ناتو بر لزوم اعمال تحریم‌های دیپلماتیک علیه عربستان به خاطر پرونده قتل جمال خاشقجی تاکید کرد.

جیمز استاوریدیس، فرمانده سابق ناتو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه الجزیره، جیمز استاوریدیس، فرمانده سابق ناتو گفت: زمانی که به شریک و همپیمانی مثل عربستان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ما باید ارزش استراتژیک روابط با این کشور را حفظ کنیم برای همین من نظر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را قبول دارم که می‌گوید این روابط حیاتی است و مانعی در برابر ایران محسوب می‌شود و این یک مساله خیلی خوب برای اسرائیل است همچنین برای آمریکا خیلی خوب است که همپیمان قدرتمندی در منطقه داشته باشیم.

وی افزود: اما مشکل دراین است که یک دوست و همپیمان مهم کار اشتباهی انجام می‌دهد. اینجا یک روزنامه‌نگار به قتل رسیده است و این یک اشتباه است که باید به آن پاسخ بدهیم.

فرمانده سابق ناتو گفت: باید برخی تحریم‌های دیپلماتیک علیه عربستان سعودی اعمال شود، اما دشوار است که روابط‌مان به صورت کامل با این کشور قطع کنیم. لازم نیست که این روابط را در تمامی ابعاد قطع کنیم یا این‌که روابط کاملی داشته باشیم.ما به اتخاذ یک اقدام در باره پرونده جمال خاشقجی نیاز داریم. با این حال در درازمدت روابط میان عربستان سعودی و آمریکا روابطی استراتژیک است که باید برای تقویت آن تلاش کرد.

وی گفت: راه‌های زیادی برای پاسخ دادن وجود دارد از جمله به تاخیر انداختن ورود جان ابی زید، سفیر جدید آمریکا به عربستان سعودی، کاهش حمایت آمریکا از عملیات کنونی عربستان در یمن و کاهش ارائه‌ داده‌های اطلاعاتی به آمریکا در جنگ یمن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.