صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / بی‌انگیزگی در فرزندآوری از پیامدهای تأخیر در ازدواج جوانان
بی‌انگیزگی در فرزندآوری از پیامدهای تأخیر در ازدواج جوانان

یک جامعه‌شناس مطرح کرد

بی‌انگیزگی در فرزندآوری از پیامدهای تأخیر در ازدواج جوانان

یک جامعه‌شناس گفت: دیر ازدواجی باعث بی‌انگیزگی در فرزندآوری می‌شود.

زایمان

«مهدی نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که دیر ازدواج کردن جوانان مشکلات فرهنگی زیادی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: فلسفه اصلی ازدواج این است که جامعه، جمعیت مورد نیاز خود را تکمیل کند و اگر این کار انجام نشود جامعه رو به پیری پیش خواهد رفت و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص نبود موقعیت مناسب برای ازدواج دختران، تصریح کرد: زمانی که ازدواج جوانان به تعویق بیفتد و نیازهایشان از نظر عاطفی و جنسی برطرف نشود معضل‌های اجتماعی فراوانی را به وجود می‌آید.

این جامعه‌شناس با بیان این‌که خانواده‌ها نباید دختران دم‌بخت خود برای تأخیر در ازدواج سرزنش کنند، خاطرنشان کرد: این کار سبب بدتر شدن اوضاع جوانان می‌شود و اگر به روحیه جوانان لطمه‌ای وارد شود، جوانان به فعالیت‌های نامناسب رو می‌برند.

به گفته وی، خانواده‌ها باید نقش حمایتی را برای فرزندان خود داشته باشند و زمان مجردی آن‌ها را برایشان غنیمت شمارند و از آن‌ها بخواهند به فکر پیشرفت و تحصیل خود باشند.

نوری تصریح کرد: خانواده‌ها باید دید خود را تغییر دهند و با اجبار به ازدواج مشکلات بزرگتری را پیش نیاورند.

این جامعه‌شناس گفت: برخی ازدواج‌ها اگر اتفاق نیفتد بهتر است، چون پیامدهایی مانند، طلاق، مشکلات خانوادگی و… را به‌دنبال خواهد داشت.

نوری یادآور شد: دختران و پسران چشم بسته تن به ازدواج ندهند و شناخت لازم را از یکدیگر داشته باشند که اگر این موضوع رعایت شود بسیاری از مشکلات میان زوج‌ها نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.