صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برگزاری سومین جشنواره “ایده‌های برتر” در کردستان

رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد

برگزاری سومین جشنواره “ایده‌های برتر” در کردستان

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: جشنواره های ایده های برتر فرصتی برای اشتغال زایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

جشنواره ایده های برتر

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه کردستان، چیا سهراب نژاد امروز(۱۲ آذر) در دومین جلسه هماهنگی سومین “جشنواره ایده‌های برتر استان کردستان”، ضمن اشاره به اینکه پرورش ایده‌های نو راهی برای اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی برای جامعه مناسب است و این مسئله باعث می‌شود که جوانان بیشتر به فکر ایده‌های تازه باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ ایده به دبیرخانه همایش ارسال شده است، عنوان کرد: این همایش با همکاری مراکز رشد و دستگاه‌های اجرایی در تاریخ (۲۵ آذر) در تالار مولوی برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به اهمیت داوری این ایده‌ها پرداخت و گفت: داوری ایده‌ها بر عهده افراد متخصص و مورد تایید پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان انجام خواهد شد.

سهراب نژاد ضمن اشاره به اینکه تعدادی از این ایده‌ها در مراحل اول غربالگری می‌شوند، خاطرنشان کرد: غربالگری ایده‌ها توسط داوران و با حضور ایده پردازان انجام می‌شود.

وی به محورهای این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: ایده پردازان در روز همایش در محورهای کشاورزی، فناروری اطلاعات، فنی مهندسی و گیاهان دارویی آثار خود را ارائه خواهند داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان حضور سرمایه گذاران در جشنواره را امری مهم دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاران باید از نزدیک شاهد ایده‌های جدید ایده‌پردازان باشند تا از این طریق ارتباط برقرار شود.

در ادامه این جلسه، رحمت صادقی رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، با بیان اینکه فرهنگ ایده پروری باید رواج پیدا کند، گفت: ایده هایی که به دبیرخانه ارسال شده اند، صرف یک ایده مناسب نیست پس این مهم باید توسط داوران متخصص غربالگری شود.

وی ضمن اشاره به اینکه متولی برگزار کننده این همایش جهاددانشگاهی استان کرستان است، بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای جامعه مفید است و تمام دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید کمک کنند.

رحمتی با بیان این مهم که ایده‌پرداز باید با سرمایه گذار آشنا شود، افزود: ایده‌هایی که توسط داوران مورد تایید بوده و رتبه کسب می‌کنند باید در جهت کسب و کار حمایت شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان یادآور شد: غربالگری ایده‌ها در این دوره با حضور ایده پردازان انجام خواهد گرفت و ایده‌های مطلوب و مناسب در روز همایش ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.