صفحه اصلی / اصناف / انار ممتاز ۷۰۰۰ تومان شد
انار ممتاز ۷۰۰۰ تومان شد

انار ممتاز ۷۰۰۰ تومان شد

در آخرین ماه پاییز و در آستانه شب یلدا، هر کیلو انار از 3 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان در سطح عادی و 7 هزار تومان در سطح ممتاز در سطح شهر به فروش می‌رسد.

در آخرین ماه پاییز و در آستانه شب یلدا، هر کیلو انار از ۳ هزار تومان تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح عادی و ۷ هزار تومان در سطح ممتاز در سطح شهر به فروش می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس ، بازار میوه و تره‌بار شهر با شروع فصل برگ‌ریزان پاییز به استقبال میوه‌های نوبرانه این فصل رفته است. در اولین ماه از سومین فصل سال، برخی میوه‌ها همچون انار، هندوانه و خرمالو پر تقاضا می‌شوند که این تقاضا در پایان ماه آذر و هم‌زمان با شب یلدا به اوج خود می‌رسد.

هر ساله با نزدیک شدن به شب یلدا، اصناف حضور پررنگ‌تری در بازار پیدا می‌کند و به کنترل قیمت‌ها می‌پردازد. در این میان تأمین نیاز مردم و متعادل ساخت عرضه و تقاضا نیز یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که در این ایام صورت می‌گیرد.

از همین روی در نیمه اول آذر ماه قیمت اقلام میوه و تره‌بار در میادین شهر مورد بررسی قرار گرفته و آخرین تغییرات قیمتی این بازار گزارش شده است.

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار شهر اصفهان قیمت اقلام نوبرانه این فصل به شرح زیر اعلام شده است:

هر کیلو انار از ۳ هزار تومان تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح عادی و ۷ هزار تومان در سطح ممتاز، انواع خرمالو از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح عادی و ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح ممتاز، کیوی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان در سطح عادی و ۷ هزار تومان در سطح ممتاز، کامکوات از ۱۰ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان در سطح عادی و ۱۴ هزار تومان در سطح ممتاز و گریپ‌فروت از یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان در سطح عادی و ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح ممتاز.

قیمت دیگر اقلام میوه و تره‌بار نیز به شرح زیر گزارش شده است:

هر کیلو انگور از ۳ هزار تومان تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلو به از ۳ هزار رو ۵۰۰ تومان تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال آبگیری یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین یک هزار و ۶۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان، انواع لیموترش از ۳ هزار تومان تا ۶ هزار تومان، انواع نارنگی از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان، هندوانه از ۵۰۰ تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه نو نیز از یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان.

در این میان قیمت اقلامی نظیر انواع طالبی، توت‌فرنگی، موز ایرانی و خارجی، نارنگی بذر پاکستانی و انواع رطب بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود.

در بخش صیفی‌جات نیز آخرین قیمت‌های اعلامی به شرح زیر بوده است:

هر کیلو بلال از یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، انواع پیاز از یک هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، خیار اصلاح شده ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵ هزار تومان، خیار بوته‌ای یک هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان، زرشک ۷ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان، زنجبیل ۲۵ هزار تومان تا ۴۲ هزار تومان، انواع سیر یک هزار تومان تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی یک هزار تومان تا ۲ هزار تومان، شلغم ۶۰۰ تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه رنگی ۵ هزار تومان تا ۷ هزار تومان، انواع فلفل ریزه ۳ هزار تومان تا ۵ هزار تومان، قمری یک هزار تومان تا یک هزار و ۷۰۰ تومان، گوجه بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان، گوجه گلخانه‌ای ۴ هزار تومان تا ۷ هزار تومان، گوجه چری نیز ۵ هزار تومان تا ۷ هزار تومان.

قیمت اقلام سبزی نیز به شرح زیر تعیین شده است:

هر کیلو کرفس ۵۰۰ تومان تا یک هزار و ۳۰۰ تومان، انواع کلم یک هزار تومان تا ۳ هزار تومان، کدو خورشتی یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، گل کلم یک هزار تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، هویج ۲ هزار تومان تا ۳ هزار تومان و قمری یک هزار تومان تا یک هزار و ۷۰۰ تومان.

گفتنی است قیمت‌های فوق بر اساس آخرین تغییرات قیمتی اعلامی از سوی اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان است و به قیمت‌های خرده‌فروشی اقلام میوه سود مشخص ۱۵ تا ۲۵ درصدی افزوده می‌شود و همچنین سود خرده‌فروشی سبزی نیز از ۲۵ تا ۴۰ درصد است. میزان سود در نظر گرفته برای اقلام میوه و تره‌بار بر اساس دو عامل میزان ماندگاری و درجه کیفیت محصولات بستگی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.