صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / امکان پیش‌بینی آلودگی هوای مشهد از ۴ روز قبل فراهم می‌شود
امکان پیش‌بینی آلودگی هوای مشهد از ۴ روز قبل فراهم می‌شود

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد:

امکان پیش‌بینی آلودگی هوای مشهد از ۴ روز قبل فراهم می‌شود

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طرح پژوهشی فهرست انتشار آلاینده‌ها و طرح مطالعات هواشناسی شهری را در دست اجرا داریم؛ با اجرای این طرح‌ها این امکان فراهم می‌شود تا از 4 روز قبل، وضعیت هوا را پیش‌بینی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم تا در وضعیت هشدار قرار نگیریم.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل‌الله کاظمی امروز در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد ۱۴ ماهه  معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در این مدت ۴۳ پارک در مشهد افتتاح شده که اغلب آنها در نقاط کم برخوردار بوده است و ۵۰ هکتار به مساحت فضای پارکی شهر افزوده شده است. 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۲۸ پارک با مساحت ۴۰ هکتار به بهره‌برداری خواهیم رساند، عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبزمان را به ۱۶ متر رسانده‌ایم. کمربند سبز مشهد نیز حدود ۵۰۳ هکتار توسعه یافته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه « نیاز آبی شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد ۲۱ میلیون متر مکعب است»،گفت: ۱۰ میلیون متر مکعب را خومان و بقیه را از سایر منابع تامین می‌کنیم. ۱۲۳ کیلومتر از خط انتقال جداسازی آب شرب از خام اجرا شده است و با تکمیل این شبکه، حمل تانکری آب به پایان خواهد رسید. 

وی درخصوص استفاده از گونه‌های کم نهاده اظهار کرد: استفاده از این گونه‌ها و چمن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. این گونه‌ها یک سوم دیگر گیاهان آب مصرف می‌کنند.

کاظمی افزود: ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی، سنجش الکترومغناطیس، سنجش اشعه UV در مشهد داریم. سنجش الکترومغناطیس جزو خواست شهروندان بوده و آنها دراین زمینه نگرانی‌هایی داشته‌اند. 

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: دو دستگاه پلتفرم ۷۲ متری با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در اتریش در حال ساخت است که  تا پایان سال به ناوگان  آتش‌نشانی اضافه خواهد شد. این پلتفرم‌ها بلندترین نوع پلتفرم هستند.

وی گفت: ساختمان جدید غسالخانه بهشت‌رضا با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار و ب۵۲ درصد پیشرفت در حال اجراست و سال آینده بهره‌برداری می‌شود. مسیر دسترسی باغ رضوان هم با اعتبار ۶ میلیارد تومان در حال اجراست.

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه « بیلبوردهای کوچک سطح شهر را جمع آوری و ۴۰۰ استرابورد در سطح شهر نصب می‌شود»، عنوان کرد: به‌جای تابلوهای کوچک مغازه‌ها تابلوهای یکسان حروف برجسته با مشارکت اصناف اجرایی خواهد شد. بیش از ۶۰۰ مورد تابلوهای بانک‌ها و موسسات مالی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.