صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / احتمال امتداد خط ۳ مترو تهران تا میدان الغدیر
احتمال امتداد خط ۳ مترو تهران تا میدان الغدیر

شهردار منطقه ۱۸ خبر داد:

احتمال امتداد خط ۳ مترو تهران تا میدان الغدیر

شهردار منطقه ۱۸ تهران از احتمال امتداد خط ۳ مترو تهران تا میدان الغدیر واقع در این منطقه خبر داد.

مترو

به گزارش کسب و کار نیوز، فیاض در دیدار مردمی مجمع امید تهران که با هدف بررسی مشکلات اهالی منطقه ۱۸ در محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) در این منطقه برگزار شد، گفت: از مصوباتی که درخصوص حل مشکلات مردم منطقه ۱۸ در دیدارهای فرماندار، اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وجود داشت، حدود ۱۹ مورد مصوبه داشتیم که بسیاری از آنها به نتیجه رسیده و تعدادی نیز در حال پیگیری است تا به نتیجه نهایی برسد.

وی افزود: بزرگراه شهید بروجردی پروژه‌ای بود که در خلال این مصوبات از حالت توقف خارج شد و پس از برگزاری جلسه در فرمانداری تهران با پیگیری آقای حبیب‌زاده از اعضای شورای شهر تهران اعتبارات مورد نیاز آن تامین و امروز این پروژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید بروجردی پروژه‌ای بزرگ است که با اجرای آن در منطقه ۱۸ امتداد جاده ساوه از بن‌بست خارج خواهد شد. فاز نخست این پروژه اواسط سال آینده به پایان می‌رسد و در حال حاضر نیز این پروژه از چند جبهه در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اجرای طرح نیلوفری که بر روی زمین‌های آزاد شده ناشی از انتقال خط آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین در منطقه ۱۸ است، گفت: خوشبختانه این پروژه نیز آغاز شده و در حال انجام است. در مدیریت‌ها برای تعیین‌تکلیف این زمین‌ها اختلاف‌نظرهایی وجود داشت که امیدواریم با همکاری میان شهرداری و راه‌آهن این پروژه به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی با اشاره به تحقق نیافتن ساخت مدرسه در محله نوروزآباد و همچنین ساخت درمانگاه در محله شادآباد تاکید کرد: این دو پروژه جزء رزومه منفی ما محسوب می‌شود اما امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک میان فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط نهایتا بتوانیم این دو مصوبه را نیز برای شهروندان منطقه ۱۸ محقق کنیم.

فیاض تاکید کرد: در منطقه ۱۸ همه کدپروژه‌های تعریف شده در حال حاضر در مرحله پیشرفت فیزیکی هستند به جز پروژه شادآباد که با عنوان کاوشکده از آن یاد می‌شود که متاسفانه این پروژه متوقف شده است اما به این شهروندان این منطقه قول می‌دهیم سایر پروژه‌ها تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ به اتمام برسند و از شورای اسلامی شهر تهران نیز درخواست می‌کنیم ردیف‌های جدیدی مطابق با نیاز این منطقه تعریف کنند.

وی ادامه داد: ما با تراکم فروشی مخالفیم و قطعا مخالفیم که شهر به صورت بی‌رویه گسترش پیدا کند اما با تصویب طرح تفصیلی جدید برای نوسازی زمین‌های کوچک در این منطقه با مشکل مواجه می‌شویم لذا باید به این منطقه کمک شود تا شهروندان بتوانند طبقات تشویقی را به عنوان کمک دریافت کنند. در بحث کمک سایر ارگان‌ها به شهرداری تهران جای قدردانی وجود دارد. در حال حاضر سازمان فنی مهندسی شهرداری در منطقه ۱۸، شش پروژه دارد که یکی از آنها احداث کندروهای اتوبان آزادگان است که احداث این کندروها موجب خروج محله یافت‌آباد از بن‌بست خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به صورتجلسه شهرداری این منطقه با معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران درخصوص احداث مترو گفت: معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران پذیرفته است در صورتی که مطالعات جواب دهد و نیاز باشد خط ۳ مترو تا میدان الغدیر ادامه پیدا کند.

فیاض خطاب به فرماندار تهران و اعضای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درآمدهای فعلی شهرداری تهران نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، افزود: گاهی با برخی کارهای کوتاه‌مدت می‌توان تفسیرات بزرگی را رقم بزنیم؛ لذا باید در مورد مترو این منطقه اقدام جدی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.