صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نامزدهای بخش مستندنگاری یازدهمین جایزه ادبی جلال معرفی شدند
نامزدهای بخش مستندنگاری یازدهمین جایزه ادبی جلال معرفی شدند

نامزدهای بخش مستندنگاری یازدهمین جایزه ادبی جلال معرفی شدند

هیئت داوران بخش «مستندنگاری» یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، اسامی پنج نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز بنیاد شعر و ادبیات داستانی اسامی پنج اثر راه یافته با مرحله نهایی بخش مستندنگاری یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را به شرح زیر اعلام کرد:
«الف لام خمینی» به قلم هدایت‌الله بهبودی از انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، «برسد به دست خانم ف» به قلم راحله صبوری از انتشارات سوره مهر، «پیراهن‌های همیشه» به قلم حمیدرضا صدر از نشر چشمه، «رکاب‌زنان در پی شمس» به قلم حسن کرمی قراملکی از انتشارات ستوده و «ماموستا» به قلم علی رستمی از انتشارات سوره مهر.
این پنج اثر به داوری مصطفی رحیمی، گلستان جعفریان و مریم برادران به مرحله نهایی یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.
جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد.
ابوتراب خسروی، مرتضی سرهنگی، مجید قیصری، حمیدرضا شعیری، فریدون صدیقی، ابراهیم زاهدی‌مطلق، ملوک‌السادات حسینی بهشتی و محمد حمزه‌زاده از سوی وزیر ارشاد به عنوان اعضای هیات علمی، محمدرضا بایرامی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب شده اند.
این جایزه در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری اهدا می شود، کتاب‌هایی که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ منتشر شده باشند، کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور به چاپ رسیده باشند و در یکی از چهار گروه بالا قرار گیرند، مورد رقابت و داوری جایزه جلال قرار دارند.
فراهنگ**۳۰۰۹**

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.