صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر رئیس‌جمهوری چین به پاناما
سفر رئیس‌جمهوری چین به پاناما

سفر رئیس‌جمهوری چین به پاناما

رئیس جمهوری چین امروز (دوشنبه) به کشور پاناما که سال گذشته اقدام به قطع کردن روابطش با تایوان و رفتن به سمت پکن کرد، سفر کرده است.

شی جینپینگ

به گزارش کسب و کار نیوز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین امروز وارد پاناما شده و قرار است با خوآن کارلس وارلا رئیس جمهوری پاناما دیدار کرده و مجموعه‌ای از توافق‌های همکاری را با وی امضا کند. او همچنین قرار است با رهبران تجاری دیدار کرده و از پروژه جدید Cocoli Locks در کانال پاناما بازدید کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری چین در ستونی منتشر شده در روزنامه استرلا دپاناما که یک روزنامه محلی است، نوشت: از این سفر به پاناما که اولین بار از سوی رئیس جمهوری از جانب چین صورت می‌گیرد، توقع فراوانی دارد.

شی جینپینگ که قبل از پاناما در آرژانتین حضور داشت، گفت: ما باید شرکایی همکاری کننده به نفع سود مشترک و دو جانبه باشیم.

دولت چین امیدوار است پاناما یکی از کانون‌های لجستیکی برای توسعه تجارت در آمریکای لاتین و کارائیب باشد و این ایده مورد استقبال جامعه تجاری پاناما قرار گرفته است. چین بعد از آمریکا دومین کشوری است که بیشترین استفاده را از کانال پاناما دارد.

رئیس جمهوری پاناما نیز امیدوار است پکن سرمایه گذاری‌های چند میلیون دلاری در پروژه‌های زیرساختی این کشور داشته باشد و دو کشور مشغول مذاکره بر سر یک توافق تجارت آزاد هستند. در ژوئن ۲۰۱۷ پاناما اعلام کرد، روابطش با تایوان را قطع کرده و روابط دیپلماتیک با چین را برقرار می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.