صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دژپسند: بودجه ۹۸ مورد استقبال جامعه حرفه ای است
دژپسند: بودجه ۹۸ مورد استقبال جامعه حرفه ای است

دژپسند: بودجه ۹۸ مورد استقبال جامعه حرفه ای است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال 1398 در بین سال های پس از انقلاب از نظر بودجه ریزی سال سختی بود اما معتقدم بودجه سال آینده مورد استقبال جامعه حرفه ای قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «فرهاد دژپسند» امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت روز حسابدار در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: لایحه بودجه ۱۳۹۸، شب گذشته در دولت تصویب شد و طبق معمول راجع به بودجه صحبت نمی کنیم تا رییس جمهوری در زمان ارائه به مجلس، بحث های اصلی را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده با وجود قابلیت های دولت و هم اندیشی سعی شد بودجه ای تنظیم شود که با وجود مشکلات، در ارائه خدمت به مردم خللی ایجاد نشود.

** بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد خواسته وزارت اقتصاد است
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت روز حسابدار، گفت: حسابداری به عنوان یکی از ارکان اقتصاد است.
وی درخصوص اهمیت حسابداری در حکمرانی گفت: نمی‌توان از حکمرانی خوب سخن بگوییم اما از شفافیت سخن نگوییم. همچنین نمی‌توانیم از شفافیت سخن بگوییم اما از استانداردهای حسابداری سخن نگوییم.
دژپسند افزود: حسابداری یکی از ستون‌های اصلی حکمرانی خوب است و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از خواسته‌های وزارت اقتصاد است که حسابداری تعهدی یکی از ارکان تحقق این مساله است.
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: حکومت و وزارت اقتصاد باید احساس کنند که با هم هستند و فاصله ای در اجرای ماموریت به شکل صحیح نداریم.
وی تصریح کرد: اقتصاد کشور به شدت به جامعه بزرگ و حرفه ای حسابداری نیاز دارد و این نیاز با گذر زمان ابعاد گسترده ای می یابد بنابراین باید پایه ها را خوب بسازیم.

** شفافیت مالی نقش مهمی در اقتصاد دارد
«سیدرحمت‌الله اکرمی» معاون نظارتی و خزانه دار کل کشور نیز در این مراسم درباره اهمیت حسابداری، گفت: حسابداری در بهبود تصمیم گیری و شفافیت مالی تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: خروجی حسابدار، گزارشگری مالی است که نقش ویژه‌ای در بودجه عمومی دولت دارد و منجر به بهبود تصمیم‌گیری و شفافیت می‌شود.
اکرمی اظهار داشت: برای رسیدن به بودجه‌نویسی مبتنی بر عملکرد راهی جز استفاده از حسابداری تعهدی نداریم و نوع حسابداری باید عوض شود.
معاون نظارتی و خزانه دار کل کشور همچنین درخصوص شفافیت مالی، گفت: شفافیت مالی نقش مهمی در اقتصاد دارد و باید اطلاعات صریح و روشن در زمان معین در اختیار همگان قرار بگیرد و این اطلاعات، قابل اتکا باشند.
اقتصام**۹۱۳۲**۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.