صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / دومین همکاری علمی ایران و اروپا در کنگره قلب مشهد
دومین همکاری علمی ایران و اروپا در کنگره قلب مشهد

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی خبر داد:

دومین همکاری علمی ایران و اروپا در کنگره قلب مشهد

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: دومین همکاری علمی ایران با انجمن اروپایی CSI و Euro CTO در مشهد با حضور جمعی از پرشکان و متخصصان و فوق متخصصان داخلی و خارجی در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

قلب

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود شبستری ظهر امروز در نشست خبری دومین کنگره قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره در ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در بیمارستان رضوی اجرا خواهد شد در این کنگره رسانه‌ها نقش اساس را دارند تا این کار سنگین را که در این بیمارستان انجام خواهد شد را به گوش مردم برسانند. 

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بیان کرد: در این کنگره بین‌المللی چهار انجمن بزرگ اروپایی با تمام تشکیلات علمی و اجرایی خود حاضر می‌شوند. دومین کنگره بین‌المللی ۲۰۱۸ CASPIAN) Meeting) درخصوص نوآوری‌ها و روش‌های کم تهاجمی در درمان بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب با همکاری بنیاد اروپایی CSI اجرا خواهد شد.

شبستری ادامه داد: هم‌چنین دومین کنگره‌ بین‌المللی (IRAN CTO Meeting ) در خصوص درمان بیماری‌های مزمن عروق کرونر قلب با همکاری بنیادهای اروپایی EBC) TOBI2018،EUOT CTO CLUB)، در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این جراحی‌ها ازمدت‌ها پیش در کشورهای خاورمیانه انجام می‌شده و اکنون تصمیم به اجرای آن در ایران و در مشهد مقدس ‌که جایگاه ویژه‌ای دارد، گرفته شده است.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این روش‌های نوین، روش‌های پیچیده درمانی را آسان می‌کند و ما شاهد استقبال بی‌نظیری از جانب جراحان و بیماران هستیم. با این روش‌‌های نوین می‌توانیم دریچه قلب را بدون عمل قلب باز تعویض کنیم و بیماری‌های مادرزادی قلب که باید چندین ساعت را صرف این عمل‌ها می‌کردیم با این روش‎‌ها کوتاه کنیم.

شبستری تصریح کرد: هدف از این کنگره نشان‌ دادن آخرین تکنولوژی و تبادل علمی روش‌های جراحی جهان و همچنین نگاهی به توانمندی پزشکان کشور ما در مقایسه با کشورهای اروپایی است.

وی بیان کرد: در این کنگره، ۷۰۰ شرکت‌کننده داریم که شامل ۵۰۰ جراح، متخصص و فوق‌تخصص قلب و ۲۰۰ نفر پرستار می‌شوند.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی ادامه داد: تمام شرکت‌های معتبر تجهیزات خود را در اختیار ما گذاشته‌اند و در هزینه‌های‌ این کنگره به ما یاری رساندند. 

شبستری در خصوص تشکیل این کنگره اظهار کرد: تشکیل این کنگره و به‌کارگیری دانش‌ها و تجهیزات در این زمینه‌ها، با وجود این فضاهای سیاسی اتفاق خوب و خوشایندی است. چندین کشور در این کنگره حضور دارند که شامل انگلستان، آلمان، صربستان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، مالزی، یونان،هند، ویتنام، لهستان، افغانستان، پاکستان، هند و ترکیه است  که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی افزود: کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه و حوزه‌های خلیج فارس به عنوان شرکت‌کننده حضور دارند که باعث خوشحالی و افتخار ماست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.