صفحه اصلی / استان ها / سمنان / افتتاح پروژه‌هایی که با کلید روحانی قفلشان باز شده
افتتاح پروژه‌هایی که با کلید روحانی قفلشان باز شده

افتتاح پروژه‌هایی که با کلید روحانی قفلشان باز شده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح و بهره برداری و کلنگ زنی 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک های صنعتی استان همزمان با سفر رئیس محترم جمهور و هئیت دولت به استان سمنان خبرداد.

پروژه

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز اسودی با بیان این خبر گفت: در سفر دکتر روحانی و اعضای هیات دولت به استان، ۱۳ طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری ریالی بیش از  3900 میلیاردی و سرمایه گذاری ارزی ۵۷ میلیون یورو افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری و اشتغالزایی بالای این طرح‌ها تصریح کرد: با راه اندازی و افتتاح این تعداد طرح در سطح استان سمنان، زمینه اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: بهره برداری از طرح توسعه شرکت چوب تراشه نقطه سمنان با ظرفیت تولید سالانه ۹۶ هزار مترمکعب تخته فیبر خام و سرمایه گذاری ریالی ۹۵۰ میلیارد ریال و ارزی ۱۵ میلیون یورو از طرح های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است که با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال حدود ۳۱۰ نفر در استان فراهم می شود.

اسودی خاطرنشان کرد: افتتاح واحد تولیدی صنعت پتاس آسیا در شهرستان گرمسار با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و با سرمایه گذاری ۱۵۳ میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح است که با بهره برداری از این مجموعه زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از شرکت فولاد شاهرود با سرمایه گذاری بیش از ۲۷۵ میلیارد ریال برای تولید ۱۰۰هزار تن شمش فولاد از دیگر پروژه‌های صنعتی در استان سمنان محسوب می‌شود که با راه‌اندازی این واحد تولیدی حدود ۱۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح فاز نخست شرکت داروسازی فاتک شیمی پارس سمنان در این سفر هئیت دولت به استان خبر داد و افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال و ارزی ۱۳ میلیون یورو ظرفیت تولید ۱۶۰ میلیون عدد کپسول و ۶۰۰ میلیون عدد قرص را دارد و برای ۱۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از افتتاح یک واحد تولیدی دیگر در سمنان خبر داد و افزود: در سفر ریاست جمهور و اعضای هئیت دولت به استان واحد تولیدی سرما گستر قومس با سرمایه گذاری ۶۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۲۰ نفر به بهره برداری می‌رسد که در زمینه تولید سیستم تهویه مطبوع خودرو فعالیت خواهد کرد.

  اسودی با اشاره به دیگر طرح های قابل افتتاح در استان گفت: در این سفر و با حضور کاروان تدبیر و امید در استان عملیات اجرایی هشت طرح صنعتی و معدنی در سطح استان آغاز و کلنگ زنی خواهد شد که برای راه اندازی این تعداد طرح بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی می‌شود و با بهره برداری کامل این طرح ها زمینه اشتغال حدود ۷۷۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تولید شمش فولادی شرکت فولاد شاهرود، تولید شمش و مقاطع فولادی شرکت ذوب آهن شاهرود، تولید کاغذ حرارتی شرکت پارسیان کاغذ ، تولید کاغذ از کربنات کلسیم در مهدیشهر ، شروع عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید لوله فولادی شرکت آریابد نوین در منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید و بسته بندی محصولات غذایی در گرمسار و آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی کالپوش را از دیگر برنامه ها و طرح های آماده کلنگ زنی در استان برشمرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.