به گزارش کسب و کار نیوز، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه صنعت نساجی منطقه خاورمیانه است ۱۴۱ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۹ کشور ایتالیا، سوئیس، رومانی، بلژیک، تایوان، فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و اتریش جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه کردند.
همچنین در ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران ۶۰ شرکت و واحد تولیدی ضمن ارائه جدیدترین و نوین ترین طرح های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی- اسلامی را مطرح و معرفی کردند.
در این نمایشگاه همچنین دستگاه ها و تجهیزات تولید پوشاک و جدیدترین طرح ها و مدل های طراحی و تولید پوشاک در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش بازدهی تولید داخلی، مهمترین اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
این نمایشگاه ها از امروز تا چهارشنبه (۱۴ آذر) هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است.
به گزارش کسب و کار نیوز، مجموع مصرف کالاهای نساجی و پوشاک کشور ۵۱۰ هزار تن است که ۳۵۰ هزار تن آن از تولیدات داخلی تامین می شود.
براساس آمارها، صادرات کالاهای نساجی و پوشاک از ۸۵۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ به بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار در سال ۹۶ افزایش داشت.
اقتصام**۳۰۶۵**۹۴۵۴** ۲۰۲۳
با حضور 221 شرکت بین المللی
۲ نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک آغاز به کار کرد
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران امروز (یکشنبه) با حضور معاون وزیر، مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت و رئیس اتاق بازرگانی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کردند.