صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حضور سفرای آموزش زبان روسی در دانشگاه فردوسی مشهد
حضور سفرای آموزش زبان روسی در دانشگاه فردوسی مشهد

حضور سفرای آموزش زبان روسی در دانشگاه فردوسی مشهد

مدیر گروه زبان و ادبیات روسی دانشگاه فردوسی مشهد از حضور هیات سفرای زبان روسی جهت آشنایی دانشجویان با متدهای نوین آموزشی زبان روسی در گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.

دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر حسین مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۰ دانشگاه برتر کشور روسیه، از جمله دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه سنت پطرزبورگ و دانشگاه فدرال کازان گفت:در همین راستا سفرای زبان روسی از دانشگاه فدرال کازان جهت آموزش روش‌های نوین یادگیری زبان روسی ‌به مدت یک هفته از  ۱۰ الی ۱۶ آذر ماه در گروه زبان روسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه سرپرست این گروه دارای درجه پروفسوری است، تاکید کرد: سرپرست این گروه خانم بوچینا تاتیاناگنادیونا، پروفسور دانشگاه فدرال کازان و چهارنفر هیات همراه ایشان از جمله استادیاران و دانشجویان مقطع دکترا هستند که در غالب برنامه فشرده ی برگزاری سمینار و کلاس های آموزشی با گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی همکاری می‌کنند.

مصطفوی با اشاره به تاریخ و ادبیات غنی کشور روسیه، ادامه داد: آثار ادبی زبان روسی در زمره غنی ترین و قوی ترین آثار ادبی دنیا است که در تمام دنیا از جمله ایران طرفداران خاص خود را دارد و از جمله اهداف ما نیز آشنایی بیشتر دانشجویان با این آثار و همچنین فرهنگ کشور روسیه است.

مدیر گروه زبان و ادبیات روسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر یادگیری زبان خارجی غیر از زبان انگلیسی، افزود: به جرات می‌توان گفت روابط ایران و روسیه در چند سال اخیر در بالاترین سطح خود در همه زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و نظامی است که همین امر لزوم یادگیری این زبان را چند برابر می کند.

مصطفوی تاکید کرد: نگاه گروه زبان روسی نیز نگاهی دراز مدت برای بهره مندی از مساعدت‌های دانشگاه‌های روسیه، از جمله دانشگاه فدرال کازان جهت گسترش و تقویت آموزش به دانشجویان زبان روسی است.

وی همچنین از احتمال راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد زبان روسی در دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری این دانشگاه در سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون در حال رایزنی با این دانشگاه و همچنین دانشگاه دولتی مسکو(МГУ) جهت بهره مندی از استادان در ایران و یا اعزام دانشجو به روسیه هستیم، که این برای هر دوطرف مهم و مفید خواهد بود.

مدیر گروه زبان و ادبیات روسی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی مشهد از جمله بهترین گروه‌های آموزش زبان روسی در بین دانشگاه‌های ایران است که تاکنون دانشجویان بسیاری را در مقطع کارشناسی تربیت کرده است و هرساله این دانشجویان موفق به کسب بهترین رتبه ها در مقطع کارشناسی ارشد بوده که این امر انسان دهنده تلاش مستمر اساتید و دانشجویان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.