چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ایران خطری برای ملت‌های عربی و اسلامی  محسوب نمی‌شود

عضو مجلس علمای فلسطین در گفت‌وگو با ایسنا:‌

ایران خطری برای ملت‌های عربی و اسلامی  محسوب نمی‌شود

عضو مجلس علمای فلسطین با بیان این‌که محور مقاومت خطر اساسی برای رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: ایران خطری برای ملت‌های عربی و اسلامی محسوب نمی‌شود.

پرچم فلسطین

شرید الشولی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در رابطه با اوضاع کنونی فلسطین و تغییرات کابینه رژیم صهیونیستی اظهار کرد:  امروز شاهد مرحله سختی در قضیه فلسطین هستیم به خصوص در رابطه با مساله معامله قرن که به دنبال از بین بردن کامل مساله فلسطین و تسلیم آن به صهیونیست‌ها است.

وی تصریح کرد: در لابه‌لای این اتفاقات، شاهد هستیم که منطقه به دو محور تبدیل شده و یکی از این محورها، مقاومت است که روسیه از آن حمایت می‌کند و همچنین ایران، سوریه و مقاومت فلسطین و لبنان آن را رهبری می‌کنند که این محور توانست جنوب لبنان را آزاد کند، همچنین توانست منجر به آزادسازی نوار غزه شود و حتی توانست تروریسم تکفیری را از عراق و سوریه خارج کند.

این عضو مجلس علمای فلسطین همچنین بیان کرد: این محور امروز یک خطر اساسی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. وقتی غربی‌ها احساس کردند اسرائیل نابود خواهد شد به کشورهای حاشیه خلیج( فارس) وعربی اعلام کردند که مسیر جنگ را تغییر دهند و جنگ کشورهای عربی و مقاومت با رژیم اشغالگر را به جنگ با تشیع یا همان ایران تبدیل کنند، همچنین مدعی شدند که ایران برای کشورهای عربی و اسلامی خطراتی را ایجاد می‌کند.

الشولی ادامه داد: این در حالی است که ایران خطری برای ملت‌های عربی و اسلامی  محسوب نمی‌شود، بلکه خطری برای تخت‌های حاکمان فاسدی است که بر اجساد ملت‌های عربی نشسته‌اند،‌ حاکمانی که جز تخت‌هایشان دیگر هیچ چیزی برای آنان مقدس نیست به همین دلیل می‌بینیم که آن‌ها برای عادی سازی روابط و خشنودی رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا تلاش می‌کنند.

وی افزود: اما محور مقاومت چند روز پیش در فلسطین توانست دستاورد بزرگی به دست آورد، این محور توانست رژیم صهیونیستی را هراسان کند و از طریق سلاح پیشرفته‌ای که از طرف مقاومت اسلامی لبنان و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به دست آن‌ها رسید رژیم اشغالگر را شکست دهد.

این عضو مجلس علمای فلسطین همچنین با اشاره به استعفای لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شاهد هستیم که لیبرمن وزیر جنایت (جنگ) رژیم صهیونیستی از سمت خود کناره‌گیری کرده است و دلیل کناره‌گیری او همین شکست است.

شرید الشولی در ادامه بیان کرد: انشاءالله اسرائیل رو به نابودی است، همان‌طور که امام خمینی (ره) اعلام کردند که اسرائیل یک غده سرطانی است و باید نابود شود. این سخن امام خمینی(ره) عملی شده و ما شاهد لشگر بزرگی از جمهوری اسلامی ایران، الحشد الشعبی عراق و جنبش‌های مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین هستیم که رژیم صهیونیستی را شکست خواهند داد و فلسطین را به آغوش صاحبانش باز می‌گردانند.

وی درباره احتمال سفر نتانیاهو به بحرین نیز گفت: کشورهای مرتجع عربی و خصوصا کشورهای حوزه خلیج (فارس) از همان ابتدا علیه قضیه فلسطین توطئه‌ می‌کردند و ما می‌دانیم که پادشاهی تاسیس کننده رژیم آل سعود، فلسطین  را تسلیم یهودی‌ها کرد. ملت فلسطین در ابتدا مقاومت کردند سپس نیروهای عربی آمدند و به ملت فلسطین گفتند که شما خارج شوید و ما یهودیان را بیرون خواهیم کرد و فلسطین را به شما باز می‌گردانیم، اما این نیروها خارج شدند و به این سادگی فلسطین را به یهودیان تحویل دادند.

این عضو مجلس علمای فلسطین در پایان تاکید کرد: این‌ها( برخی حکام عربی) امروز می‌خواهند بار دیگر ملت فلسطین را فریب دهند و می‌گویند ما در ابتدا با رژیم صهیونیستی روابط‌مان را عادی می‌کنیم سپس با آن‌ها دوست می‌شویم و حقوق‌تان را پس می‌گیریم این در حالی است که فلسطین در این صورت کاملا از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.