صفحه اصلی / استان ها / سمنان / افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری ایران
افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری ایران

در سفر روحانی به استان سمنان انجام می‌شود:

افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح می‌شود.

 هتل

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد جهانشاهی با اعلام این خبر افزود: هتل ساران شهمیرزاد واقع در شهرستان مهدیشهر، در سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح می‌شود.

وی گفت: این هتل با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع در هفت طبقه ساخته شده که شامل ۲ طبقه اقامتی برای اقامت حدود ۱۵۰ نفر در ۲۴ واحد اتاق و سوییت، ۲طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت یک هزار نفر ، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی‌شاپ، پارکینگ و … است.

وی با اشاره به این‌که برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سیستم کنترل هوشمند، از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل است، گفت: آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهانشاهی افزود: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است.

وی حجم کل سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این هتل، زمینه اشتغال ۲۵ نفر فراهم می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به میهمانان، انعطاف‌پذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت هتل، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های مربوطه، برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت‌های هتل، تشخیص حضور یا عدم حضور میهمان در هتل از سوی پذیرش، ثبت تمامی گزارش های مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هتل است.

وی یادآور شد: استان سمنان دارای ۲۲۸ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، ۶۵ اقامتگاه بوم گردی، ۴۲خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، ۱۴ کمپینگ و ۴۴ رستوران بین راهی، ۹سفره خانه سنتی، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است. این واحدها در مجموع دارای ۲۹۰۰ تخت برای اقامت گردشگران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.