صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / طرح «خانه و مدرسه» چیست؟
طرح «خانه و مدرسه» چیست؟

طرح «خانه و مدرسه» چیست؟

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: بهزیستی برای آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان طرح «خانه و مدرسه» را اجرا می‌کند که طی آن به همراه اولیاء دانش‌آموزان و خود دانش‌آموزان میزگردی تشکیل و گروه را به چالش می‌کشانیم، یک روانشناس نیز گروه را مدیریت می‌کند که تجربه موفقی بوده است.

زهرا غلامرضایی در خصوص نوع مصرف مواد مخدر در نوجوانان گفت: اولین تجربه اغلب نوجوانان مصرف سیگار است سپس به‌عنوان تفریح مصرف قلیان باب می‌شود و بعد استعمال مواد مخدر شروع می‌شود، این در حالی است که اغلب نوجوانان نسبت به مواد مخدر آشنایی ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: طی کارزار رسانه‌ای که توسط بهزیستی انجام شد اغلب نوجوانان که ماده مخدر “گل” مصرف می‌کردند از این ماده شناخت نداشتند و نمی‌دانستند که نوعی مخدر است، بنابراین ما باید آموزش را جدی بگیریم و در این میان دستگاه‌های فرهنگی باید وارد شوند چراکه بیش از ۷۵۰ ماده مخدر صنعتی وجود دارد که نوجوانان آن‌ها را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اجرای طرح “خانه و مدرسه” تصریح کرد: اگر بخواهیم به‌صورت فردی آموزش دهیم تأثیر چندانی ندارد اما آموزش به‌صورت گروهی تأثیرگذارتر است، طی فعالیت‌های بهزیستی در هر مدرسه شش خانواده در معرض آسیب مشخص شدند و تأکید ما در این طرح روی آگاه‌سازی و پیشگیری اولیه است.

غلامرضایی در پایان یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۶۳۳ مرد و ۱۰۳ زن در مراکز ترک اعتیاد این سازمان پذیرش شدند که از این میان ۲۱۸۱ نفر مردان زیر ۳۰ سال و ۲۴۵۲ نفر بالای ۳۰ سال بودند همچنین در زنان نیز ۳۲ نفر زیر ۳۰ سال و ۷۱ نفر بالای ۳۰ سال هستند که عمدتاً مواد صنعتی مصرف می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.