صفحه اصلی / اصناف / برندها / شیائومی و ایکیا خانه ها را هوشمند می کنند
شیائومی و ایکیا خانه ها را هوشمند می کنند

شیائومی و ایکیا خانه ها را هوشمند می کنند

شاید افرادی که در آسیا زندگی می کنند، بیشتر با برند شیائومی و گوشی های آن آشنا باشند، اما این شرکت اقلام دیگر به غیر از دستگاه های موبایل نیز عرضه می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، در حقیقت این شرکت تعدادی دستگاه مرتبط با اینترنت اشیا نیز مانند لامپ های هوشمند تولید کرده است. به نظر می رسد که اکنون شیائومی در پی توسعه این حوزه بوده و امیدوار است که با همکاری با شرکت تولیدکننده لوازم خانه ایکیا، بتواند این نمونه از کارها را افزایش دهد. شرکت شیائومی در حساب توییترش اعلام کرده است که از ماه دسامبر، محصولات خانگی هوشمند ایکیا با اپلیکیشن Mi Home و دستیار هوشمند Xiao یکپارچه می ‌شوند.

دستیار صوتی هوشمند شیائومی در محصولات ایکیا
بر طبق این بیانیه «از ماه دسامبر و در کشور چین، تمام محصولات روشنایی هوشمند ایکیا به پلتفرم اینترنت اشیا شیائومی متصل شده و می تواند از طریق محصولات شیائومی و دستیار صوتی هوشمند Xiao Ai و اپلیکیشن Mi home کنترل شوند. چراغ ها همچنین می توانند به سایر دستگاه های هوشمند اینترنت اشیا شیائومی مانند سنسورها و لوازم الکتریکی برای مدیریت هوشمند متصل شوند. محصولات روشنایی هوشمند از طریق مرکز کنترل Mi و پروتکلی به نام ZigBee به یکدیگر وصل شوند.

این محصولات برای چه کاربرانی مناسب است؟
با توجه به اینکه شیائومی در چین بسیار محبوب است، شکی نیست که این همکاری برای ایکیا نیز بسیار سودمند است و می تواند کاربران بیشتری را تشویق به خرید محصولات ایکیا کند. میلیون ‌ها کاربر آسیایی از دستیار هوشمند شیائومی با لوگو Mi برای کنترل محصولات مختلف لوازم خانگی شان با فرمان صوتی به این دستگاه استفاده می‌کنند و از آن راضی اند. در حال حاضر دستگاه های هوشمند ایکیا به خوبی با هوم کیت های اپل هماهنگ هستند، اما این همکاری می تواند جایگزین خوبی برای افرادی باشد که در اکوسیستم اپل فعالیت ندارند.

محصول هوشمند پیشین ایکیا چه بود؟
اما شاید برایتان جالب باشد که شرکت ایکیا، غول سازنده لوازم خانگی در آخرین تلاش خود رو به ساخت دوشاخه های هوشمند آورده است. ین مدل ها با توجه به ویژگی هایشان معمولا از ۲۰ تا ۳۰ دلار قیمت دارند و می توانند به دستگاه ها و لوازم منزل متصل شده و بدون اینکه نیاز به کشیدن آنها از برق باشد، امر کشیدن از پریز را با کمک پایه های مغناطیسی انجام دهند. این پورت هوشمند به شبکه خانگی بی سیم شما متصل می شود و به شما امکان کنترل دستگاه هایی را می دهد که از طریق اینترنت تلفن همراه به دوشاخه متصل می شوند. این دوشاخه های هوشمند یک راه فوق العاده آسان برای هوشمند سازی خانه های شماست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.