صفحه اصلی / سرخط خبرها / چگونه یک سفر ارزان به کشورهای همسایه داشته باشیم
چگونه یک سفر ارزان به کشورهای همسایه داشته باشیم

چگونه یک سفر ارزان به کشورهای همسایه داشته باشیم

این روزها که بلیت پرواز به کشورهای همسایه نیز با نرخ های عجیب به مسافران ارائه می شود می توان راه های زمینی را جایگزین سفرهای هوایی و پرداخت هزینه گزاف عوارض خروج از کشور کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  این روزها سفر به هر کشور خارجی با ارز غیردولتی گران است یورو و دلار به حدی گران شده که پایین آمدن ۱۵۰۰ تومانی آنها باز هم دلیلی نمی شود که بتوان سفر به یکی از کشورهای آسیایی و یا اروپایی را انتخاب کرد از سوی دیگر پروازهای خارجی نیز با ایرلاین داخلی و خارجی آنقدر گران شده اند که هزینه سفر را بسیار بالا برده و افراد را از سفر تفریحی منصرف می کنند. در این شرایط تنها شاید بتوان به برخی از گزینه های نزدیک و ارزان فکر کرد آن هم برای سفری سه یا چهار روزه با حداقل امکانات. انتخاب سفر به کشورهای همسایه شاید بتواند کمی هزینه های یک سفر خارجی را پایین نشان دهد آن هم بدون در نظر گرفتن طی کردن مسیر با هواپیما.

سفر به کشور ارمنستان یکی از گزینه های سفر خارجی ارزان قیمت برای تهرانی هاست. در این سفر می توان کوله را برداشت و با اتوبوس راهی ترمینال آزادی شد و با ۲۰۰ هزار تومان سوار اتوبوس هایی شد که از تهران تا شهر ایروان ارمنستان را ۲۴ ساعته طی می کنند اگر در هنگام ورود به کشور ارمنستان و گمرک مشکلی پیش نیاید. این اتوبوس ها معمولا ۲۵ نفره و وی ای پی هستند. تقریبا با همین رقم هم می توان بلیت اتوبوس برگشت را رزرو کرد. در شهر ایروان هم هتلها و هاستل های ارزان قیمتی در این فصل پیدا می شود. چون فصل سردی است و مسافران این شهر نیز کم هستند.

برای سفر به ترکیه نیز اگر تورهای یک میلیون و ۵۰۰ تومانی آژانسهای مسافرتی در نظر گرفته نشود که هتلهایی خارج از شهر و یا کم ستاره به مسافر می فروشند می توان گزینه سفر به شهر وان ترکیه را که شهری نزدیک به ایران است انتخاب کرد. برای رفتن به شهر وان، یک گزینه استفاده از قطارهای تهران به تبریز است که حدود ۱۰ ساعت طول می کشد به تازگی نیز قطار تبریز به وان هم راه اندازی شده که حدود ۸ ساعت زمان می برد و حدود ۱۱۷ هزار تومان نیز قیمت دارد.

اما یک نکته قابل توجه است اینکه قطار تبریز به وان ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه هر دوشنبه حرکت می‌کند و روزهای سه شنبه نیز برگشت این قطار در همان ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است. یعنی اگر کسی نخواهد یک هفته در شهر وان بماند می تواند زودتر با تاکسی و یا ون های شهر وان به تبریز برگردد. از شهر خوی به شهر وان هم تاکسی و ون های زیادی در حال تردد هستند.

اگر مدت زمان زیادی را میتوانید برای دیدن ترکیه بگذارید از این شهر به استانبول و یا آنکارا نیز اتوبوس دارد اما مدت زمان طولانی را می خواهد. وگرنه گزینه هوایی برای سفر به استانبول وجود دارد که البته گران است مخصوصا اگر این تورها در ایام آخرهفته و یا تعطیلات اجرا شود. برای روزهای دیگر ، تورهای لحظه آخری استانبول حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نرخ دارند. این تورها معمولا هتل ۳ ستاره با صبحانه به مسافر می دهند برخی از این هتلها خدمات ترانسفر نیز به مسافر می دهد آژانسهای مسافرتی اعلام می کنند که راهنمای فارسی زبان نیز در اختیار مسافر است اما این راهنما تنها یک مسیر فرودگاه تا هتل همراه مسافر است و بقیه مدت زمان را باید تلفنی با راهنما ارتباط بگیرد. بنابراین هر مسافر باید به مفاد قراردادی که با دفتر خدمات مسافرتی می بندد آگاه باشد. ضمن اینکه بیشتر هتلهای ارائه شده در پکیج تورهای لحظه آخری تورهای استانبول خارج از شهر بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

تورهای لحظه آخری گرجستان نیز همین طور است. هتلهای سه ستاره خارج از شهر با راهنمای تلفنی و صبحانه رایگان که معمولا با دو خط هوایی ایرانی به سمت تفلیس در حرکت هستند. نرخ این تورها هم از حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود.

سفر به باکوی آذربایجان نیز می تواند با اتوبوس هایی انجام گیرد که با قیمت ۲۰۰ هزار تومان از ترمینال آزادی این مسیر را طی می کنند برای برگشت نیز می توان همین مسیر را انتخاب کرد چون اکنون پروازهای تهران باکو کمتر از یک میلیون تومان برای یک مسیر نیست. اما این نوع سفر کردن هم شرایط خود را دارد برای کسی که همیشه در پرواز بوده و سفرهای طولانی مدت را نمی پسندند این گزینه نیاز به در نظر گرفتن شرایط سفر طولانی با اتوبوس دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.