صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / نامه ایران به شورای امنیت درباره توطئه‌های عربستان علیه امنیت و اقتصاد ایران
نامه ایران به شورای امنیت درباره توطئه‌های عربستان علیه امنیت و اقتصاد ایران

نامه ایران به شورای امنیت درباره توطئه‌های عربستان علیه امنیت و اقتصاد ایران

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان، با اشاره به اقدامات مخرب عربستان علیه کشورمان، خواستار برخورد جامعه جهانی با آن کشور شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نامه که به امضای اسحاق آل‌حبیب سفیر کشورمان در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شده است: مستندات کافی موجود ثابت می‌کند که عربستان در حال برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است.

در این رابطه به اظهارات مقامات عربستان برای کشاندن درگیری به داخل ایران نیز اشاره و از حمایت عربستان از برخی گروه‌های تروریستی برای ارتکاب این‌گونه اقدامات در داخل ایران، به عنوان نمونه بارز رفتار مخرب آن کشور یاد شده است.

در این نامه، به اطلاعاتی نیز که اخیراً به‌صورت آشکار در مورد برنامه‌های عربستان برای ایجاد تخریب در اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست‌ها منتشر شد، اشاره و اعلام شده است: این‌ها بخشی از اقدامات بزرگ‌تر عربستان سعودی برای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در این نامه همچنین ضمن اشاره به جنایات عربستان سعودی در تجاوز به یمن، کشتار مردم بی‌گناه این کشور و ارتکاب جنایات بی‌شمار دیگر علیه آن مردم ستمدیده، اعلام کرده است: جامعه جهانی باید این کشور را به توقف جنایات جنگی خود وادار ساخته و آن را به‌خاطر این جنایات مسئول بشناسد.

انتهایی پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.