صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مهاجران غیر قانونی در آمریکا تحت پیگرد قرار می‌گیرند
مهاجران غیر قانونی در آمریکا تحت پیگرد قرار می‌گیرند

مهاجران غیر قانونی در آمریکا تحت پیگرد قرار می‌گیرند

مقام‌های دولت ترامپ اعلام کردند، برخی از مسائلی که موجب شد تا علیه ۴۲ مهاجر از آمریکای مرکزی پیگرد قانونی انجام شود، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. این مهاجران که پس از "درگیری" با گارد مرزی به صورت غیر قانونی از مرز آمریکا – مکزیک عبور کرده بودند، بازداشت شدند.

مهاجران

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا، مقام‌های مهاجرتی غالبا افرادی را که به صورت غیر قانونی وارد خاک آمریکا می‌شوند، اخراج می‌کنند و در همان ابتدا آنها را به دلیل ارتکاب جرم فدرال ورود غیر قانونی مورد پیگرد قرار نمی‌دهند که علت این اقدام محدودیت‌های منابع، موانع قانونی و محدودیت‌های فرآیند است.

اما او گفت، مقام‌های مهاجرتی با وزارت دادگستری همکاری خواهند داشت تا اطمینان حاصل کنند تمام مهاجراتی که درگیر اقدامات خشوت‌بار علیه گارد مرزی شوند، بابت ارتکاب جرایم فدرال تحت محاکمه قرار بگیرند.  

دادستان‌های فدرال آمریکا روز جمعه دو تن از مهاجران از آمریکای مرکزی را به جرم حمله و ورود غیر قانونی به آمریکا متهم کردند. در یکی از موارد، نوجوان ۱۸ ساله‌ای از هندوراس به همراه چهار تن دیگر  به یک نیروی گشت مرزی ضربه‌ای با آرنج وارد کرد. آنها در ابتدا فرار کردند اما بعدا بازداشت شدند. یک مورد دیگر مربوط به جوان ۲۶ ساله‌ای از السالوادور است که مشتی حواله افسران کرده بود و به صورت غیر قانونی از مرز رد شده بود. او بعدا بازداشت شد.

تعداد بی‌سابقه، بیش از ۶۰۰۰ تن، در مرز مکزیک – آمریکا منتظر اجازه عبور هستند و دولت ترامپ چهره‌ای خشن و مسلح از این افراد به تصویر کشیده است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند جمعه یکی از اعضای این کاروان را که مردی ۴۶ ساله از هندوراس است، بازداشت کردند که محکوم در پرونده قتل است. آنها همچنین از بازداشت تعدادی از اعضای گروه مسلح ام‌اس-۱۳ خبر دادند. مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا تاکید دارد حدود ۶۰۰ تن از این مهاجران سابقه کیفری دارند اما مشخص نیست که آنها چطور به این نتیجه رسیده‌اند.

منتقدان تاکید دارند، دولت ترامپ در میزان خشونت این مهاجران اغراق کرده است و دستور کاری بر مبنای آن پیش می‌برد. به گفته آنها، اکثر این مهاجران از فقر و خشونت در آمریکای مرکزی فراری شدند. آنها به تصاویری از کودکان پا برهنه گریان اشاره کردند که از گاز اشک‌آور گارد مرزی آمریکا فرار می‌کردند و این را اثباتی از رفتار غیر انسانی دولت ترامپ دانستند.

بازداشت‌شدگان با اتهام ورود غیر قانونی مواجه هستند؛ در میان آن ۲۷ مرد و ۱۵ زن و کودک وجود دارند. در تابستان که سیاست مهاجرتی تحمل صفر ترامپ در مرز با مکزیک اجرایی می‌شد، کودکان از خانواده‌های مهاجران جدا می‌شدند اما پس از واکنش و محکومیت جهانی، اجرای این سیاست متوقف شد. با این حال یک مقام آمریکایی گفت، مقام‌های واشنگتن روی سیستم جدیدی کار می‌کنند تا در صورت بروز اتفاق مشابهی در آینده بتوانند سوابق بهتری جمع‌آوری کنند تا در نهایت بتوانند این کودکان را به خانواده‌هایشان برسانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.