صفحه اصلی / سرخط خبرها / لزوم برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمان ها
لزوم برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمان ها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تاکید کرد

لزوم برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمان ها

کرمان_ رضا طالبی زاده در دیدار با شهردار کرمان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بر لزوم برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمان ها برای نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه ای که با حضور شهردار کرمان و شهرداران مناطق چهارگانه و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین ثبتی برای نقشه برداران سازمان نظام مهندسی گفت: کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمادگی کامل جهت برگزاری این دوره را دارند.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۳ ایستگاه ثابت سامانه شمیم در محل ادارات ثبت استان و برداشت مختصات جغرافیایی با خطای کمتر از ۳ سانتی متر توسط این سامانه گفت: نقشه برداران شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان می توانند با استفاده از این سامانه نسبت به تهیه نقشه های دقیق معابر و پارک ها اقدام نمایند و اداره کل ثبت استان آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص را دارد.

وی ادامه داد: با توجه اینکه قوانین ثبتی و شهرداری الزامات خاص خود را در صدور اسناد مالکیت و پایان کار آپارتمان ها دارند باید با همکاری هم رویه واحدی اتخاذ شود تا نقشه های تفکیکی تهیه شده توسط نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان با پایان کار تنظیم شده در شهرداری ها مطابقت کامل داشته باشد تا از مراجعات مکرر مردم به ادارات مزبور جلوگیری شود.

وی ضمن بیان اینکه با اجرایی شدن تفاهم نامه ی لزوم تطبیق پایان کار شهرداری با نقشه های ارائه شده از سوی نقشه برداران عضو نظام مهندسی ساختمان، سرعت خدمت‎رسانی به مردم افزایش پیدا می کند، گفت: می بایست در تفاهم نامه سه جانبه واژه های تخصصی، فنی و حقوقی با شفافیت و روشنی تعریف شوند تا ضمن ایجاد وحدت رویه نقشه های ترسیمی توسط نقشه برداران نظام مهندسی با پایان کار شهرداری منطبق باشند.

درادامه این جلسه شهردار کرمان بر لزوم تطبیق نقشه های تفکیکی آپارتمان ها با گواهی های پایان کار صادره از شهرداری تاکید کرد و افزود: نقشه برداران عضو سازمان نظام مهندسی با رعایت قوانین ثبتی و ضوابط شهرداری می‎توانند جلوی هرگونه دوباره کاری و موازی کاری را بگیرند.

وی افزود: آشنایی مالکین و پیمانکاران آپارتمان ها با قوانین و مقررات مربوطه خصوصاً نحوه صدور پایانکار، تفکیک آپارتمان ها و صدور سند مالکیت می تواند از بروز اختلاف در مجتمع های مسکونی در نحوه مالکیت مشاعات و فضاهای اختصاصی آپارتمان ها جلوگیری کند.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: با آموزش نقشه برداران و تسلط آنان به ضوابط شهرداری و قوانین ثبتی، پیچیدگی های اداری و کاغذ بازی بیش از پیش کم خواهد شد و پس از تهیه یک نقشه واحد، و مطابقت آن با پایان کار شهرداری سند مالکیت صادر می گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.