صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلم مقاومت، سد محکمی برابر تحریف ارزش‌های انقلاب
فیلم مقاومت، سد محکمی برابر تحریف ارزش‌های انقلاب

تجلی مقاومت؛ بر پرده نقره ای (6)

فیلم مقاومت، سد محکمی برابر تحریف ارزش‌های انقلاب

داور جشنواره فیلم مقاومت وحدت کلمه را یکی از مهمترین ارزش های فرهنگی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و گفت: سینمای مقاومت می‌تواند سد محکمی در برابر تحریف ارزش‌های منبعث از انقلاب اسلامی به شمار آید.

انسیه شاه حسینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره کاربرد زبان هنر برای انتقال مبانی فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که در بهمن ۵۷ در قیام عمومی مردم شاهد بودیم تنها برای برکناری رژیم ستم‌شاهی نبود، بلکه تلاش آنها برای بازتاب حقانیت ملت ایران، تحقق الگوهای نظام فرهنگیِ مبتنی بر مبانی و آموزه های اسلامی و تحقق وحدت کلمه میان مسلمانان به شمار می‌رفت.
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) درباره مقوله سینما و مساله تاثیرگذاری این شکل هنری بر مردم گفت: فرمایشات و نگرش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت تولید و ارائه آثار سینمایی در مسیر انتقال آموزه‌های ناب انقلاب به شمار آید. خوشبختانه در این زمینه شاهدیم که سینمای مقاومت، مهمترین رسالت فرهنگی خود را بر انتقال آموزه‌های انقلاب به جهانیان اختصاص داده است.
شاه حسینی همچنین با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری که سینما را کلید حل مشکلات و توسعه کشور دانسته اند، تاکید کرد: درایت و توجه رهبر انقلاب به مسایل فرهنگی به ویژه در حوزه سینما، حساسیت و اهمیت این شکل هنری را برای سینماگران روشن می‌سازد. به همین سبب است که امروز سینماگران و دست‌اندرکاران سینمایی در مسیر مبارزه با تحریفاتی که دشمنان اسلام و ایران برای برهم زدن نظام انقلابی در سر دارند وظیفه مهمی دارند.
کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده»، سینمای مقاومت را محکمترین سد در برابر تحریف ارزش‌های انقلاب اسلامی مدنظر دشمنان این آب و خاک دانست و تصریح کرد: تلاش برای تولید مستمر و ارائه آثار سینمای مقاومت در داخل و خارج از کشور می تواند جریان ساز فرهنگی باشد که طی آن به دفاع از مفهوم پایداری به عنوان یکی از مهمترین استوانه‌های تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی بپردازد. مفهومی که به هدف اصلی هجمه بیگانگان برای از بین بردن اتحاد اسلام و مسلمانان به ویژه ایرانیان بدل شده است.
کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» با اشاره به تعدد و تکثر رسانه ها در فضای امروزی، جذب و جلب مخاطبان به حوزه سینما به ویژه آثار سینمای موضوعی مانند مقاومت را بسیار سخت دانست و تأکید کرد: در این میان سینماگران باید با مخاطب شناسی و ذائقه شناسی مخاطبان هدف خود، یعنی جوانان ایران اسلامی دست به خلق آثاری بزنند که ضمن تاثیرگذاری بر آنها فراهم کننده مسیری باشد تا شاهد به منزل رسیدن اهداف کلان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از مرزها باشیم.
وی ادامه داد: آثار ارایه شده در جشنواره فیلم مقاومت نه تنها می‌تواند به عنوان سنگ محکی برای سنجشِ کیفیت و ارزش سینمای ایران در شکل بین المللی به شمار آید که می‌تواند در بطن خود بازتاب دهنده الگوهایی باشد که بر اساس آن نه تنها مردم ایران که تمام جهانیان با اتکا به آن الگوها در برابر هجمه رسانه ای غرب در زمینه ایجاد تفرقه و تحریف مبانی اسلامی، ایستادگی و مقاومت کنند.
کارگردان فلیم سینمایی «غروب شد بیا» ضمن انتقاد از جای خالی آثار سینمای مقاومت و دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر که نام انقلاب را یدک می کشد گفت: در این زمینه تنها نباید مسئولان و متولیان فرهنگی را در جایگاه تقصیر بنشانیم. بلکه سهم مهمی از ایجاد چنین آسیبی به سینماگران و فعالان سینمایی کشورمان باز می‌گردد که در زمینه تلاش برای تولید آثاری با محتوای مقاومت و دفاع مقدس آنگونه که شایسته و بایسته است تلاش نمی‌کنند.
شاه حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد حرکت معکوس سینماگران از سینمای تکراریِ اجتماعی و آپارتمانی کشورمان به سمت سینمای جریان‌ساز، هدفمند و روشنگر مقاومت و دفاع مقدس باشیم.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پنجم تا نهم آذرماه در تهران برگزار ‌شد.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.