صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خراسان‌شمالی، جزو استان‌های کم شیوع ایدز در کشور
خراسان‌شمالی، جزو استان‌های کم شیوع ایدز در کشور

خراسان‌شمالی، جزو استان‌های کم شیوع ایدز در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از افزایش شناسایی زنان مبتلا به ایدز در این استان خبر داد و گفت: خراسان‌شمالی، جزو استان‌های کم شیوع ایدز در کشور است.

ایدز

دکتر سید «احمد هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به‌مناسبت روز جهانی ایدز، با اشاره به این‌که در گذشته میزان شناسایی افراد مبتلا به ایدز در این استان ۵ درصد بوده است، گفت: هم‌اکنون این رقم به ۲۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم این دانشگاه در ارتباط با این بیماری این است که شمار زنان مبتلا به ایدز شناسایی شده در این استان رو به افزایش است.

هاشمی با تصریح بر این‌که یکی دیگر از دغدغه‌های مهم موجود در ارتباط با ایدز تغییر الگوی ابتلا به آن است، اظهار کرد: در گذشته اعتیاد تزریقی علت اصلی این بیماری بوده است اما اکنون این روش جای خود را به تماس‌های جنسی خارج از عرف و انجام رفتارهای پرخطر داده است.

وی با تأکید بر این‌که خراسان‌شمالی جزو استان‌های کم شیوع ایدز در کشور است، تصریح کرد: اما شمار افراد شناسایی شده در حال افزایش است بطوری‌که در سال‌های ۸۲ و ۸۳ هر سال حدود دو تا سه نفر از این بیماران شناسایی می‌شدند اما این رقم در سال گذشته به ۱۲ نفر در از ابتدای امسال تاکنون به ۶ نفر رسیده است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون در این استان۸۵ نفر از بیماران مبتلا به ایدز در این استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۵ نفر فوت شده‌اند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از نگرانی‌هایی که در خصوص بیماران مبتلا به ایدز وجود دارد ادامه درمان و استفاده دارو از سوی این بیماران است، چون برخی پس از گذشت مدتی خسته شده و روند درمان را رها می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: این در حالی است که درمان بیماران ایدز و استفاده از دارو به‌منظور کاهش میزان ویروس در بدن بیمار و کاهش انتقال آن، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی یادآور شد: بیمارانی که درمان و استفاده از دارو را رها کرده باشند در این استان اندک است اما موضوعی است که جای نگرانی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.