صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / توضیحات هاشمی‌پور درباره پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا
توضیحات هاشمی‌پور درباره پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا

توضیحات هاشمی‌پور درباره پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا خبر داد.

عدل هاشمی‌پور

عدل هاشمی پور در گفت‌وگو با ایسنا با توجه به سفر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به دستاوردهای موفقیت آمیز این سفر پرداخت و افزود: دیدارهای جداگانه و خوبی با طرف های مقابل روسی از جمله وزیر انرژی، وزیر امور قفقاز شمالی و مسئولان شرکت های بیمه و بانکی صورت گرفت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر نیرو ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده داشت و خوشبختانه تصمیمات خوب ارزشمندی در حوزه انرژی گرفته شد.

وی از تشکیل پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر مقدمات و زمینه و برگزاری این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال جاری، این نشست در تهران برگزار شود.

هاشمی‌پور پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا را یکی دیگر از موفقیت های این سفر دانست و افزود: اتحادیه اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، قرقیزستان، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان است که عضویت جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه اقتصادی مورد توافق دبیرکل آن اتحادیه قرار گرفت.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تجارت آزاد و خارج از گمرک را از مزایای این تفاهمنامه دانست و اظهار کرد:  این امر فرصت مناسبی هم برای ایران و هم اعضای اوراسیا است که به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری متقابل کمک شایانی می نماید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اجرای نهایی این موافقت نامه را  مستلزم ارائه آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: امیدوارم بنا به اهمیت این طرح اقتصادی و شتاب بخشی آن به پروژه‌های همکاری ایران و روسیه، هرچه سریع‌تر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.