صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برتری پژوهشگران ایرانی در مسابقات رباتیک اجتماعی در چین
برتری پژوهشگران ایرانی در مسابقات رباتیک اجتماعی در چین

برتری پژوهشگران ایرانی در مسابقات رباتیک اجتماعی در چین

دهمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی در شهر کینگ دائوی کشور چین برگزار شد و محققان دانشگاه صنعتی شریف در این رقابتها به برتری دست یافتند.

کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز دهمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ (۷ تا ۹ آذر ۱۳۹۷) در شهر کینگ دائوی کشور چین برگزار شد. در این کنفرانس معتبر دانشمندان حوزه رباتیک اجتماعی-شناختی از پانزده کشور جهان  از جمله آمریکا، ایران، ژاپن، اسپانیا، چین، قطر، ایتالیا، امارات متحده عربی، فنلاند، استرالیا، زلاندنو، سنگاپور، هلند، فرانسه و کره جنوبی) حضور داشتند.  در این کنفرانس علاوه بر ارائه آخرین یافته‌ها در قالب مقالات علمی، مسابقه‌ای هم برای ارزیابی برترین ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه رباتیک اجتماعی-شناختی برگزار می‌شود. امسال هسته پژوهشی رباتیک اجتماعی-شناختی دانشگاه صنعتی شریف با ۳ مقاله پذیرفته شده در بخش مقالات و ۳ طرح و ایده در بخش مسابقات حضوری فعال داشت.

در بخش مسابقات، ایده‌ها و طرح‌های رسیده توسط داوران بین‌المللی در سه بخش “سخت افزارها”، “نرم‌افزارها” و “ایده‌های خلاقانه” مورد ارزیابی قرار گرفتند و “بهترین طرح رباتیکی” انتخاب و معرفی شد.

جوایز رتبه‌های اوّل و دوّم در بخش نرم افزارها به ترتیب به طرح “اسباب‌بازی‌های اجتماعی مجازی: آوردن عروسک‌های بی جان به زندگی” ارائه شده توسط “زینب رُخی، علیرضا طاهری، علی آموزنده نوباوه، مجتبی شهاب، علی قرباندائی پور، مینو عالمی و علی مقداری” و طرح “رَسا: ربات اجتماعی دستیار آموزش زبان اشاره” ارائه شده توسط “محمد زکی‌پور، مینو عالمی، علیرضا طاهری و علی مقداری” اختصاص یافت. بعلاوه، طرح ” آرش: یک ربات اجتماعی همیار برای بیمارستان‌های کودکان” ارائه شده توسط “علی آموزنده نوباوه، آزاده شریعتی، مینو عالمی، مبین خاموشی، بهراد مظفری، احسان احمدی، عبدالله عیدی، و علی مقداری” نیز در بخش سخت‌افزارها در زمره فینالیست‌ها قرار داشت که حائز رتبه نشد.

دکترعلی مقداری، مدیر قطب علمی طراحی رباتیک و اتوماسیون دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف در این باره گفت: به دلیل محدویت‌های مالی و ارزی و صرفه‌جویی در هزینه ها امسال گروه اعزامی برای شرکت در این کنفرانس دکتر علیرضا طاهری (پژوهشگر پسادکتری)، مهندس مجتبی شهاب (دانشجوی دکتری) و مهندس علی قرباندائی پور (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد) بوده‌اند و اساتید راهنما ترجیح دادند که از راه دور مشوق و ناظر تلاش‌ها و موفقیت‌های این هسته پژوهشی نوپدید باشند. از برگزارکنندگان کنفرانس که با درک شرایط سخت ارزی ایران در سال جاری تخفیف قابل توجهی را برای هزینه‌های ثبت نام کنفرانس برای گروه اعزامی ما قائل شدند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.