چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / استیضاح‌های متعدد باعث تضعیف روابط بین‌الملل می‌شود
استیضاح‌های متعدد باعث تضعیف روابط بین‌الملل می‌شود

یک استاد علوم سیاسی:

استیضاح‌های متعدد باعث تضعیف روابط بین‌الملل می‌شود

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: اقدامات اخیر نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح‌های متعدد باعث تشویش افکار عمومی و تضعیف روابط بین‌الملل می‌شود.

جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمدعلی بصیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص طرح استیضاح‌های متعدد، اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و فشارهای ناشی از تحریم‌ها و موضوع رابطه مالی-بانکی که از سوی اروپا هنوز برقرار نشده است کشور و مسئولان آن نیازمند آرامش برای فعالیت هستند به خصوص مسئولان بین المللی باید در این زمینه آرامش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه  اقدامات اخیر نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح‌های متعدد باعث تشویش افکار عمومی و تضعیف روابط بین‌الملل می‌شود، ادامه داد: این عمل سبب بی‌ثباتی بیشتر اقتصاد کشور و بازار شده و در نتیجه تاثیر منفی این کار به مراتب بیشتر از منفعتش است، البته مسئولان کشوری از جمله وزیر خارجه لازم است پخته‌تر و حساب شده‌تر صحبت کنند تا نقطه ضعفی را از سیاست داخلی به کشورهای خارجی از جمله اعضای FATF منتقل نکنند.

بصیری با بیان این که استیضاح راه‌حل کارآمدی نیست، افزود: استیضاح در این شرایط بیشتر به ضرر مردم است و کلیه اعضای مجلس شورای‌اسلامی باید در راستای حفظ امنیت ملی فعالیت کنند و متوجه باشند که استیضاح نمی‌تواند راه‌کار مناسبی باشد.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: افرادی که بحث استیضاح‌های متعدد را مطرح کردند اکثریت آنان FATF را به تصویب رساندند و به صورت ضمنی تایید کردند که در کشور فساد و پولشویی وجود دارد به همین جهت طرح استیضاح منطق حقوقی، سیاسی و اقتصادی لازم را ندارد و می‌توان گفت همیشه اقلیت‌های تندرو در دوجناح باعث برخی از این حرکات می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.