صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۶ میلیون بیسواد بالای ۵۰ سال در اولویت آموزش نیستند
۶ میلیون بیسواد بالای ۵۰ سال در اولویت آموزش نیستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

۶ میلیون بیسواد بالای ۵۰ سال در اولویت آموزش نیستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه درصد باسوادی افراد زیر ۵۰ سال بیش از ۹۶ درصد است و تعداد بیسوادان به کمتر از دومیلیون نفر رسیده است گفت: متاسفانه بیش از شش میلیون بی سواد بالای ۵۰ سال سن در کشور داریم که فعلا در اولویت آموزش قرار ندارند.

علی باقرزاده- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵، حدود یک و نیم میلیون نفر از تعداد بی سودان کشور کاسته شده است اظهار کرد: در این ایام شاهد رشد نرخ بیسوادی به میزان ۲.۸۵ درصد بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین درصد باسوادی در گروه سنی زیر ۲۰ سال به حدود ۹۸.۵ درصد ارتقاء یافته و تعداد بی سوادان با احتساب اتباع خارجی به کمتر از ۱۹۰ هزار نفر رسیده است که بهترین وضعیت در سالهای بعد از انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموری با بیان اینکه درصد باسوادی برای گروه سنی زیر ۳۰ سال نیز ۹۷.۴ درصد است و ۶۶۰ هزار بی سواد با احتساب اتباع خارجی داریم گفت: درصد باسوادی افراد زیر ۵۰ سال نیز بیش از ۹۶ درصد بوده و تعداد آنها به کمتر از ۲ میلیون نفر رسیده است.

باقرزاده افزود: متاسفانه بیش از شش میلیون بی‌سواد بالای ۵۰ سال سن در کشور داریم که فعلا در اولویت آموزش قرار ندارند. گزارشات ما نشان می‌دهند که نرخ و تعداد کودکان لازم‌التعلیم دوره ابتدایی نیز نسبت به سال‌های قبل روبه بهبود است.

وی همچنین به بیان گزارشی کوتاه از سوادآموزی عشایر پرداخت و گفت: در سال ۹۵، ۲۱۵ هزار نفر و سال ۹۶ حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند. البته در این بخش مشکلاتی از جمله در اختیار نداشتن اطلاعات اسمی عشایر و شناسایی آنها داریم. هرچند سامانه جامع عشایر در حال راه‌اندازی از سوی مرجع مربوط است و  اگر اطلاعاتش در اختیار ما قرار بگیرد به پیشبرد مسائل کمک می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین تاکید کرد که سوادآموزی در عشایر فرد به فرد و گروهی در چادرهای محل اقامت عشایر انجام می‌شود و این رویکرد را داریم که از تحصیلکرده‌های خود عشایر برای آموزش بیسوادان  بهره بگیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.