صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / کاهش دمای ۱۶ استان در روزجمعه
کاهش دمای ۱۶ استان در روزجمعه

کاهش دمای ۱۶ استان در روزجمعه

مدیرپیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی دو روز آینده از کاهش دما در ۱۶ استان کشور در روز جمعه خبر داد.

سرما

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت جوی کشور تا روز شنبه اظهارکرد: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که امروز اغلب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهند داشت و البته همین سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ساعات پایانی امروز شمالی شدن جریان روی دریای خزر باعث بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما طی روز جمعه در استان‌های گیلان و مازندران خواهد شد، گفت: در روز جمعه دمای هوا در سواحل شمالی بین ۷ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

به گفته مدیرپیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، از اواخر روز پنجشنبه و روز جمعه دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

وظیفه همچنین از ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد خواهد شد. در روز شنبه این سامانه بارشی همچنان در شمالغرب و غرب کشور فعال خواهد بود که طبق پیش بینی‌ها شدت بارش طی این دو روز در جنوب غرب آذربایجان غربی قابل توجه است.

وی اضافه کرد: طی این مدت و در زمان فعالیت این سامانه بارشی، بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر شمالغرب کشور به شکل برف خواهد بود.

مدیرپیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت دمای مراکز استان‌ها در روز جمعه نیز گفت: در روز جمعه نسبت به پنجشنبه دما در ۱۶ مرکز استان کشور یعنی شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زنجان، ساری، سنندج، قزوین، شهرکرد، کرمانشاه، گرگان، مشهد و همدان کاهش خواهد یافت که البته در برخی از استان ها این کاهش دما کمتر از پنج درجه است.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش دما در روز جمعه در استان های اردبیل و گیلان پیش بینی شده است که بر این اساس بیشینه دما در هر دو مرکز استان از روز پنجشنبه تا جمعه ۱۱ درجه کاهش خواهد یافت.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران در روز جمعه نیز به ایسنا گفت: آسمان تهران در روز جمعه کمی ابری و همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است که این وضعیت در بعد ازظهر جمعه با افزایش ابر و وزش باد همراه است، همچنیین بیشینه و کمینه دما در این روز نیز به ترتیب ۱۵ و ۶ درجه بالای سفر پیش بینی شده است.

مدیرپیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین درباره سردترین و گرم ترین استان های کشور در روز جمعه نیز گفت: دو مرکز استان کرمان و شهرکرد با پیش بینی کمینه دمای منفی ۲ درجه سردترین و شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز با بیشینه دمای ۳۰ و کمینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان در روز جمعه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.