صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نیازسنجی حلقه گمشده ترویج فرهنگ کتابخوانی است
نیازسنجی حلقه گمشده ترویج فرهنگ کتابخوانی است

نیازسنجی حلقه گمشده ترویج فرهنگ کتابخوانی است

مسوول کتابخانه های انجمن حامی غرب کشور گفت: نیازسنجی و تامین خواسته های اقشار مختلف مردم، حلقه گمشده ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور است.

فرح حق نژاد روز پنجشنبه در حاشیه ششمین همایش کتابداران غرب کشور در مهاباد و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از کارهای اصلی کتابداران، شناسایی نیازهای مخاطبان و نحوه چگونگی ارتباط با آنان بوده و لازم است این امر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به راه اندازی بیش از ۲۰ کتابخانه روستایی توسط انجمن حامی، افزود: به هر کدام از این کتابخانه های روستایی در حدود ۲ هزار جلد کتاب اهدا شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون فعالیت کتابخانه های روستایی گسترده تر شده و فعالیت آنها تنها در زمینه اهدای کتاب و کتابخوانی نیست بلکه در زمینه های مختلف فرهنگی است.
حق نژاد گفت: این فعالیت ها شامل برگزاری دوره های حرفه آموزی و فراگیری زبان انگلیسی، طراحی و نقاشی، مجسمه سازی بوده و با استقبال خوب روستاییان مواجه شده است.
وی یادآور شد: تحقیقات جدید علمی نشان می دهد دانش آموزانی که در دوران کودکی اهل کتاب و کتابخوانی هستند، به نسبت همسالان خود در فراگیری آموزش های لازم موفق تر عمل می کنند.
ششمین همایش کتابداران غرب کشور ۷ و ۸ آذر ماه به میزبانی مهاباد برگزار شد؛ در این همایش مشکلات و مسایل مختلف کتابخانه های روستایی در چند کارگاه و پنل تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
در دومین روز از این همایش ۲ پنل تخصصی شامل آسیب شناسی و توسعه و شناسایی ظرفیت ها با حضور مهمانان و متخصصان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
اجرای نمایش کودکان، قصه گویی، موسیقی محلی و تقدیر از فعالان عرصه کتاب از دیگر برنامه های این همایش بود؛ این همایش در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد.
۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.