صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مخالفت کشورهای ضامن صلح سوریه با تغییر ماهیت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم
مخالفت کشورهای ضامن صلح سوریه با تغییر ماهیت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم

بیانیه پایانی مذاکرات آستانه:

مخالفت کشورهای ضامن صلح سوریه با تغییر ماهیت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم

کشورهای ضامن مذاکرات آستانه پیرامون سوریه، در بیانیه پایانی نشست اخیر خود تاکید کردند، با تلاش‌ها برای تغییر ماهیت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم مخالف هستند.

آستانه

به گزارش کسب و کار نیوز، ، در بیانیه مشترک پایانی یازدهمین دور از نشست‌های آستانه آمده است: همه تلاش‌ها برای خلق وقایع جدید به بهانه مبارزه با تروریسم را رد می‌کنیم و عزم خود را برای مقابله با تمامی تلاش‌های جدایی‌طلبانه جهت تضعیف حاکمیت ارضی و وحدت سوریه جزم کرده‌ایم.

بنا بر اعلام اسپوتنیک، کشورهای عضو مذاکرات آستانه (ایران، ترکیه و روسیه) از همه گروه‌های مخالف مسلح در سوریه خواستند از گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره جدا شوند. آنها همچنین بر پایبندی خود به اجرای توافق‌نامه‌ها پیرامون ادلب و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

در بیانیه مذکور آمده است، همکاری‌ها برای نابودی کامل داعش، جبهه النصره و همه اشخاص و سازمان‌های مرتبط با القاعده یا داعش ادامه خواهد داشت.

براساس این بیانیه، جزئیات وضعیت ادلب در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و اعضا برای اجرای کامل یادداشت برقراری ثبات در ادلب اعلام آمادگی کردند.

در همین راستا، الکساندر لاورنتیف، فرستاده رئیس جمهور روسیه به سوریه گفت: کار بر روی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه رو به اتمام است و به هدف مطلوب نزدیک می‌شویم و آن تشکیل یک سوم کمیته از جامعه مدنی است. سپس می‌توان در مورد تشکیل کمیته قانون اساسی متشکل از ۱۵۰ عضو سخن گفت.

وی گفت: روسیه نتایج دور کنونی مذاکرات آستانه را مثبت و موفقیت آمیز می‌داند و آماده کمک به مخالفان سوریه برای نابودی افراد مسلح جبهه النصره در خاک سوریه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.