صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلم مقاومت مهمترین سلاح در جنگ نرم به شمار می‌رود
فیلم مقاومت مهمترین سلاح در جنگ نرم به شمار می‌رود

تجلی مقاومت بر پرده نقره ای؛ (1)

فیلم مقاومت مهمترین سلاح در جنگ نرم به شمار می‌رود

کارگردان فیلم «ملکه» با تأکید بر این مساله که مفاهیم مقاومت، ایستادگی و پایداری یکی از اصلی‌ترین میوه‌های انقلاب به شمار می‌رود که قابل صادر شدن به دیگر کشورهای جهان است گفت: امروز فعالیت در حوزه فیلم مقاومت، مهمترین سلاح برای پیروزی در جبهه جنگ نرم علیه دشمنان اسلام به شمار می‌رود.

محمدعلی باشه آهنگر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان آنکه طبق اسناد و پژوهش‌های صورت گرفته طی چند دهه اخیر، دین اسلام سریع‌ترین دامنه رشد را در قیاس با سایر ادیان در جهان داشته است، گفت: مقوله‌ای که به نام اسلام‌هراسی در چند دهه اخیر فضای جهان را در بر گرفته، در حقیقت تلاش سردمداران جهان غرب، رژیم صهیونیستی و حاکمان وهابی سعودی برای مبارزه با مفاهیم ناب و آموزه‌های اسلامی است.
وی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ افزود: آنچه که یاریگر جریان مردمی دربرابر قیام علیه دستگاه ظلم و ستم طاغوت و در نهایت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود، ایستادگی، مقاومت و پایداری جامعه‌ای بود که در برابر ظلم سر تسلیم نداشتند. همچنین در ادامه این مسیر، شکوه و عظمت بار این ایستادگی و مقاومت را در جبهه‌های حق در طول هشت سال نبرد توانستیم لمس و درک کنیم.
کارگردان فیلم «فرزند خاک» با اشاره به این که مقوله مخالفت با اسلام از سوی قدرت‌های جهانی که رویکرد اسلام ستیزی را مدنظر خود قرار دادند در حقیقت ایستادن در مقابل دینی الهی است که می توان از آن، به عنوان مخالفت با همه ادیان الهی نامبرد، خاطرنشان کرد: فعالیت نیروی تروریستی «داعش» به عنوان یکی از غده های سرطانی در منطقه خاورمیانه در حقیقت تلاش سردمداران غربی و استکبار جهانی برای مبارزه با اسلام و ترویج فرهنگ اسلام‌ستیزی است.
باشه آهنگر، یکی از مهمترین محصولات فرهنگی ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان را، فرهنگ مقاومت و پایداری و صادرات آن به بسیاری از کشورها که تحت لوای حکومت ظلم و جور هستند دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین عواملی که به مقوله ایران ستیزی در طی یکی دو دهه اخیر منتج شده است تاکید ملت ایران بر مساله مقاومت، پایداری، ایثار و شهادت در مسیر مبارزه با ظلم و جرم به شمار می‌آید. در این میان محصولات فرهنگی مانند آثار سینمایی می‌توانند به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار در انتقال چنین مفاهیم ارزشمندی به تمام جهان ایفای نقش کنند.
کارگردان فیلم «بیداری رویاها» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقوله شبیخون فرهنگی و توجه مسئولان فرهنگی به حوزه جنگ نرم، یادآور شد: مساله مقاومت، ایستادگی و پایداری تنها به جبهه های جنگ و مبارزات مسلحانه محدود نمی‌شود؛ بلکه در جبهه جنگ نرم، به عنوان جبهه‌ای عظیم‌تر به وسعت جهان، رسالت کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران آن است که با نگاهی مبتنی بر مقوله مقاومت در حوزه سینما، یکی از اصلی‌ترین سلاح‌های خود برای پیروزی در این جنگ را به رخ سینمای جهان بکشد.
باشه آهنگر برگزاری رخدادهایی مانند جشنواره فیلم مقاومت را یکی از اصلی‌ترین جبهه های فعالیت در حوزه تولیدات مبتنی بر انگاره های ملی و ارزش های دینی و انقلابی دانست و تأکید کرد: اگر رسالت، تعهد و همدلی مسئولان در کنار جامعه هنرمندان وجود داشته باشد، بدون هیچ شکی گونه سینمای فیلم مقاومت با نام جمهوری اسلامی ایران قابلیت انتشار، تاثیرگذاری و فرهنگ‌سازی در جهان را داراست.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پنجم تا نهم آذرماه به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.